7:31 AM

Latihan Menembak

Assalamualaikum .

Hallo bro pro whatsoever lah eh . So semalam ada kuliah menembak . Kira mcm praktikal sebelum pergi PULADA nnt lah . Sorry kalau untuk 2 hari ni aku tak blogwalking korg pnya blog sbb busy Palapes katakoo mmg balik balik dah lunyai , nak makan pn tak trmmpu jawabnya lps isyak mmg kitorg bantai tdr ajelah haha .

Hari sabtu haritu aku in charge utk AJK makanan . Aku rasa jd AJK ni jd penat dpd PT . PT means Physical Training . Aku mnta bahagian serve since aku ni tak meminat nak memasak kan jadi aku pn ambik jela bahagian serve . Ada bahagian VIP tapi malas ahh byk sgt protokol you knw rght kalau VIP mcm mana . So pagi tu sampai je markas terus ke dapur tanya dkt Puan apa nak dibuat . Pagi tu aku tlg skit dkt dapur sbb kitorg takde krja lg . Aku bkk kan plastik mee kuning tu tuang dalam bekas satu persatu . Aku tak tahulah berapa bungkus yang pasti boleh buat jiwa kau mmbara sbb plastik berminyak and payah nak dibuka . LOL . Then dh siap semua kitorg pi dewan makan . Kemas meja etc . Then tggu jelahh kadet kadet dtg bersarapan . A whole day gua serve tau sgt penat . Bkn penat apa . Penat tggu makanan sampai . Tu je . Tp yang utg nya , kau nak makan apa ? Balun sajaaa huhuhuhu . 





Hari Ahad aku dah tak in charge utk serve tu sbb aku dh surrender hahaa . So ahad tu mcm biasa buat PT . Sgt mnyeronokkan sbb ntah haha . Lpstu ada kelas menembak fuhhlamakkkk M16 tuuu . Yelah even M16 pn , dpt jugak aku merasa pegang senjata . Jurulatih masa ni mmg mcm rimau . Aku trus jadi ketaqq lutut sbb takut tersalah punya pasaiii . Tapi alhamdulillah aku boleh buat . Fortunately ada YO dkat sblah . Kalau aku sengsorang mmg trkontang kanting lah jawabnya . Mmg kena maki dkat situ jgak haha sbb aku lupa step lol . Tp yang tak bestnyaa , smpai turn aku , bullet dah hbs and hujan tetiba turun lebat . Kau rasa apakah . Hahaha but its okay hujan rahmat dan sgt mnyeronokkan menembak dlm kehujanan . Menembak lahh sgttt haha pdahal takde bullet pun . Lulsss


 

Yang ni kadet dah lepas sesi praktikal menembak sambil tggu kadet lain . Seronok ye ? Seronok lahh sbb dh tak kena jerkah dgn jurulatih but its okay kita ambik pengajaran ya guysss .



Group last . Nsib takde gmbr group aku . Nak cakap terselak tu , aihh mmg aku pasrah je sbb aku dpt pulak satu tmpt dgn llki so kena berhimpit dgn llki . Faham faham ajelah kan . Aku ni kalau nervous tetiba jd agresif haha .




Pegawai Kadet Lelaki . Ni sebelum start praktikal . Ada yang kena denda slps praktikal , basuh muka dkat tasik yg air nya masya ALLAH , disbbkan lupa step . Huhu

Semalam ada salah seorang PK yang terpaksa keluar baris disebabkan dah full . Serious sedih . Dia mmg minat nak masuk Palapes tapi dah full . Orang lain beriya nak keluar baris tapi dia nak masuk . Huwaaa sedih . So rugi kpd yang beriya nak keluar baris tu . Hmm takpelah aku faham . 

Oh ya btw , semalam dapat baju loreng tapi senior inter pnya . Even dah lusuh , takpelah daku relakan aje . Baju baru dpt lepas raya haji nnt insya Allah and kitorg pn dah ambik gmbr utk kad matrik background merah . Ahhh tak sabar nak dapat thoooo . Okay gtg gaisss muah ciked loveee !

No comments:

Post a Comment

Copyright © 2014 I dream'd in a dream , Blogger