12:55 AM

PALAPES 2015/2016

Assalamualaikum . 

Dah lama rasanya tak post haahaha so many things happen okay sorry english broken . Fyi , aku masuk Palapes . Okaylah fine tak dapat UPNM but still aku blh join Palapes which is lebih kurang je mcm UPNM cuma UPNM lg tough dpd Palapes . Aku rasa ada hikmah aku tak dpt UPNM sbb aku punya mental tak sehebat org lain . Aku boleh hadap kalau org nak maki whtsoever just aku mgkin tak tahan lahh nnt kan even Palapes pun bru je intro aku dah ketaq lutut . Padahal intro je weh but insya Allah , aku akan stay dalam Palapes . Pray for us . Aku dgn rumate dpt skli Palapes seriously thanks to Allah sbb aku ada jugak buddy nak dirujuk kan . Takdelah terkontang kanting .

So my first day di kem just Taaruf dgn org atasan . Aku tak ingat pn sbb aku mengantuk ya rabbi dalam dewan tu . Dewan panas . Hipotesis , semakin panas semakin galak aku pnya rasa mengantuk . Jd , apa apa info aku dgr sambil mata trtutup haha . And first day jugak kitorg kena settle kan dokumentasi . Mana yg tak settle aku settle kan . Lpstu first day tu mmg takde apa aktiviti pn sbb no tentera tak dpt lg so any latihan ke apa tk blh buat lg sbb takde insurans and no tentera .

My second day dekat kem pulak kitorg masuk hutan , kenal kenal dgn track ada around 13 track mcm tulah . Bestttt sgt best sbb aku suka mcm survival camp ni . Lpastu kitorg pergi tgk perbarisan . Lbih kurang mcm majlis persaraan tuan apa entah aku dah lupaa . Sgttttt sedih . Beliau mmg dikenali dalam Malaysia even aku sbnrnya tk kenal tp senang crita mmg dikenali lahhhh . Lpstu tgk dorg kawad etc . Sekejap je . Pg rehearsal and ptg tu majlis start . Even dlm hujan , majlis berjalan seperti biasa .

Mentality org kita ni bila dgr PKBM , UPNM or maybe Palapes je msti akan cakap ehhh tak susah kee kau tak takut kee kena maki whtsoever . Aku manusia biasa wehh . Aku pn ada perasaan mcm tu . Tp aku minat bnda mcm ni yelah mmg lahh minat pn act tak bawa kemana pun tp kalau blh aku nak org sokong aku apa yg aku involve . Fortunately ayah dan ma faham apa yg aku nak . Mereka support aku . Mereka terima kptusan apa yg aku decide dlm hdup aku . Ayh sndiri faham kan latihan dia mcm mana sbb ayah pn pegawai askar yg suatu ketika dlu pernah maki hamun org even anak dia sndiri pn dia maki jugakk hokayyyy . Bknlah aku nak cakap aku dah terbiasa semua tu tapi aku tak tahu kenapa mmg otak aku dah ada mind set yg aku nak join bnda bnda mcm tu . Yela aku thu aku bru masuk 2 hari tak tahu lg perjalanan dia mcm mana . Tp insya Allah i can do it !

Bngun 4 pagi tu normal lah sbb dlu mmg aku jaga pagi . Lgpun Palapes kacau masa weekend je . Ada certain weekdays dia kacau itu pn kalau ada manusia buat hal lahhh . Huhu so far in two days ni , okay jelahh . Dpt makan free haha . Dpt elaun huhu . And paling best dapat travel . Insya Allah ada ice breaking dkt Broga maybe dlm bulan ni . Even Broga pn wehhh , dh memadaiiii tau . And next in Nov pergi PULADA , JB untuk menembak . Seriously i cant waitttttt and im soooooo excited nak dptkan no tentera . Haaa kau hadoooo ?!

2 comments:

  1. hehe.. mengimbau kenangan lama. dulu bila budak palapes semua orang tengok. bangga je. hihi. keep it up dik.. tough but happening sangat

    ReplyDelete

Copyright © 2014 I dream'd in a dream , Blogger