1:18 PM

Interview UPNM Part 2

Assalamualaikum.

Alhamdulillah syukur sebab semua interview gua dah attend . Just laa nii kita tunggu result jelaa nohhh . Kau rasa mcm sikit je kan alahh 3 iv je pun hm hm kau tak tahu betapa nak nangis guling guling kapak kepala sendiri tauu smpai sesat ke sg buloh and whatsoever .

Bad news . I guess , bukan rezeki aku its okay . Aku cuma kena buat rayuan semula then tawakkal . Kalau pengarah IPG terima surat aku dan bersetuju nak masukkan aku ke IPG tu aku mmg bersyukur sgt lahh . Just because maybe dorg terlepas pandang kott . Takpe takpe . Kita tunggu jela maklum balasnya nnti . Adik adik smua doakan saya ye . Sy sangat meminati bidang perguruan ini wlaupn tak 100% minat tapi still minat . Sedih tu sedih tapi takpelah . Apaapa pun tunggu jela result seterusnya hokayyy . Chill

So interview UPNM , UM dan UKM pun dah lepas Alhamdulillah . Semalam last . Hopefully dapat tapi aku still berharap IPG lagi sebenarnya sobs sobs sbb yelah dah lepas UKCG , pmilihan IV pun dah lepas just tggu dpt ke tidak . Hm takpe takpe haha .

UPNM

This is a second time pergi iv . Cuak still ada lagi so pg tu kluar awal . Pergi naik motor sbb tkut jam . Then smpai smpai je trus tggu depan dewan pendekar . Lepastu kena beratuqq tu leceh tuu . Dan beratur smua , masuk dewan . Haa masa ni kena daftar . Bawa ic pergi depan dan ambik nombor badan and kertas pemarkahan mcm kau pnya bmi , knal wrna etc . Yang bengang nya aku masa nii , kitorg dah lama tggu giliran tup tup tetiba ada student yang baru smpai (lewat sampai actually) , beratur dlu . Amboi amboi cek kak ingat kitorng tunggul ke ha . Lain kali tnya abg kakak dkt situ apa nak buat . Jgn main redah je kayy . Ini akan menimbulkan kes pergaduhan tauu haaaa . Aku nasib baik tak bawak chainsaw kat situ kang ada kena penggal dgn aku .

Dah dpat je nombor smua , pergi buat medical checkup . But since ramai and perjalanan pun mcm slow , so org org fakulti berkaitan pnggl ikut course buat interview dlu then baru buat medical checkup . So number course aku adalh ZP045 . No badan aku tk ingat . Gitu lahh . Aku pun berlari cepat beratur depan sbb nak cepat since pukul 2 ptg aku ada interview dgn UM .

Okay then kitorg dibawa ke dewan kuliah aku rasa . Dekat situ adalah tempat menunggu . Naik lif kauuuu pergi dewan kuliah haha . Lepastu msuk je lecture hall tu and tggu dia panggil . Aku dduk depan sekaliii . Aku fikir interview sorg sorg tapi berkumpulan . Sekumpulan ada 5 orang . Aku pun jenuh hafal skrip . Kena speaking huiii . Dah laa dgn sejuk teramat . Aku tak tahu laa sejuk sebab dewan tu mmg sejuk atau aku yang nervous sgt . Tggu dalam 10 mnit gitu tetiba akk tu panggil untuk interview . Then kitorg dibawa masuk ke sbuah bilik kecik mcm bilik tutorial . Msuk msuk je dorang smua dah dduk while aku kabut baru nak kluar kan file haha . Sebab aku malas nak pegang . Dhlah kena bawak yang xray tu kehulu kehilir . Okay then tetiba panel cakap siapa suruh duduk . Aku time tu dah terpinga pinga sbb aku sorg ja berdiri kalut nk kluarkan file . Then aku pandang panel . Panel gelak and cakap takpelah duduk duduk . Okay nasib baik . Moral of the story , masuk masuk je bilik , bagi salam and jgn terus dduk . Dia cakap dduk baru anda smua dduk okay .

Lepastu dah dduk smua , yang panel bg salam perkenalan diri in English . Fully English so please prepared ya guyysss . Yang aku , panel tgh cakap pn aku senyap senyap tgk script . Betapa derhakanya aku hehe .

Soalan dari panel :

  • ·         Introduce yourself in English . Aku rasa kau boleh je google kott . Byk kata kata puitis sedap didengar . Jangan tnya can i speak in malay . Nnt dia tnya kenapa .
  • ·         Then dia bg situasi . Aku pnya situasi , ada sebiji orange . Ada 2 org adk nangis nangis nak orange tu . Kita sebagai kakak/abang , mcm mana nak selesaikan masalah tu . Ni aku bantai je jawab cut and give to them or beli dekat market lain . Kalau boleh , aku nak jawab dua dua takpayah orange tu biar aku ja yang makan . Tp mslhnya kang jd lain cerita haha
  • ·         Next he ask us about our koko . I means kokurikulum lah . Game apa kita main persatuan apa kita masuk then kelab apa kita join and jawatan apa bla bla .
  • ·         And then dia tnya kenapa kita nak msuk situ ataupun kenapa dorang perlu pilih kita untuk msuk UPNM tu . WHY WHY WHY ? Cehh . Yang ni pun aku rasa korg blh google haha sbb aku pn google tibai pebenda yang patut .

Haa tu je dia tnya sbb sebenarnya dia fed up kott dgn calon pertama sbb dia tk blh speak in English . Yang bdk tu kena truk laa kena tnya apa tu IS , whtsoever . Aku pnya soalan Alhamdulillah sama dgn script yg aku hafal hikhik . Dh hbs iv , ada lah sejam . Tp best sebab panel ni pandai bergurau but satu aku ingatkan , speak fully in English . Soalan dia pun in English . Kalau panel tu baik , mcm panel aku , dia suruh switch language . Then pergi buat checkup . Aku failed tang mata kanan sbb rabun melampau . Aku dah ckp aku tk nampak tp dia paksa . KAU RASA ?! Gila tak peningnya aku masa tuu . Then kenal wrna . Lpstu bmi and check blood pressure . Xray dia tk check pun pffftt . Org yang check tekanan darah tu pn muka bengissss . Senyum senyum la sikit kak . Sigh

P/s : Esok kita continue dgn iv UM . Tak best ahh smua nak crita dalam satu post en hewhew . Stay tune guysss . Oh ya btw , congrats kak nab sbb dpt IPG dkt btr pulak tuuu ohhhmyyyy . I nak jugakkkkkk youuuu hmm .


3 comments:

  1. ujian xray tu kne buat sebelum temuduga ni ke??

    ReplyDelete
  2. ujian xray tu kne buat sebelum temuduga ni ke??

    ReplyDelete
  3. ujian xray tu kene ke wak ?

    ReplyDelete

Copyright © 2014 I dream'd in a dream , Blogger