2:37 PM

Jimba ?

Hai . Sudah lama menyepi . Merajuk barangkali . HAHA . Dok ehh . Hritukan busy nak SPM . Anddd now , dh habis spm . Tk terikat lg dgn exam , sekolah and whatsoeverrrr . Bukan mnyampah Cuma em em . Nvrmine . Mgkin kalian lg byk cerita nak dibandingkan dgn aku . Err . Hm . Cuti ni tak prgi mna pun . Nk kluar ? Ohhh tk mgkin . Aku fikir bila dh hbis skolah , aku bleh laa kluar kemana saje . Tapi salah . Mna nya ma nak kasi . Usah mimpi . So , dduk rumah goyang kaki goyang bdn watlek wat peace . Aku ingt , last kluar bila mna haritu last day skolah . Takde kemana pun . HAHA . Sedih . Aku tgk bhgia org lain bila hbis skolah . Flashback .

Khamis , 315 ptg .
Bella , org depan aku dah resah pndang kiri kanan senyum mcm kambing . Ehh entah . Aku tk pernah tgk kambing snyum . Tk tahu apa mksud snyum si Bella . Ya of course laa happy exam habis . Freedom . No more school , exam , teachers , homework , etc . Cisss . Mnyampah . Aku pun resah jgak . Dh lebih 315 , tp pengawas tu watlek aje . Tk lama kmudian , tot tet tot tet . Kitorng pun kluar dpd kelas . Yayyy hbis exam . Jerit hati aku . Hati je . Mulut tak . Yg lain beriya bising . Aku pn nk ambik brg aku dkat dpn kelas tu . Skli ada pengawas lain pndang aku , besarkan mata and buat isyarat suruh diam . Aku pn pelik . Aku jerit dlm hati je tkkn org lain boleh dgr kotttt . Ohh tidak . Sbenarnya dia ingt aku jugak skli trgolong dlm kelompok yg bising . Sbb ada kelas lain lg yg tk hbis exam andd aku pn mcm speechless . Bkn aku yg bising :(
Aku dduk di krusi yg ada dpn kelas . Tggu Ab . Smntara tu tngkap gmbr dgn Fatin dan tahh sesape tahh . Seriously masa ni mcm tkde mood sgt . Entah knp rasa mcm nak mrh . Tak tahuuuuuu . Then , bila Ab hbis . Aku pn balik asrama dgn dia . Kemas brg bgaiiiii . Then , mama dia dtg . Ab ikut skli utk prgi ke KTM . Last dayyy laa kononnya . Lpstu brhenti dkat Kl Sentral . Nk mkn . Sbb dari pg tk mkn pape . Kepala pening rasa nk muntah itu normal laa sbb perut kosong kann . Then beli mcd . Abby beli ais krim . Nk mkn dgn dia tapi em em tkde rezeki . Destinasi aku dh sampai . So , aiskrim tu mmg trcipta utk aku aje . Utk dia tk . Sbbnya aiskrim tu mmg beli satu je . Mnangis aku mkn sorng sorng aiskrim tu ats motor . Sbb dh cair . Ayah pn tknk teman mkn aiskrim dgn aku . Nk tk nk aku hbiskan jgak laa aiskrim tu . Bertemankan angin yg mmg kuat sbb masa tu nk hujan . Haa kira hujan laa teman aku mkn aiskrim . Sampai banjir aiskrim aku .  Burger tu usah cerita laa . Dh hanyut skli dgn air coke . Aku pn mkn jelaa burger lembik cicah coke ituu . Lapar pnya psl . Setelah sejam lebih dduk atas motor smpai kebas bontot aku . Turun dpd motor jd kengkang bila jalan . HAHA


So itulah kisah nya lepas SPM . Aku sempat berjimba dgn Ab . Satu jam je . Tk lama . Tu jelaa jimba yg terakhir . Selebihnya , aku dduk dirumah tgk tv mkn online and so on . Esk ex-dormmate ajak kluar prgi TS . Mcm last year . Cuma bezanya kali ni lebih ramai dibandingkan dlu dan yang paling sedih , ketua dorm tk dpt hadir . Siapa KD ? Aku laaaa . Sedih kannn . Mlm ni nak nangis ahhhhh . Huwaaaaa . Byeee 

No comments:

Post a Comment

Copyright © 2014 I dream'd in a dream , Blogger