8:51 AM

These days ..

Tears , please stop falling . Dari sudut kjauhan , aku terpandang ssuatu . Cehh bermadah pulak . Muahaha . Tapi apa yang pasti , ssuatu itu buatkan aku terkenang kan suatu masa ketika . Betapa rasa payahnya hidup ini aku rasakan . Ye aku tahu . Ramai yang lg merana diluar sana berbanding dgn kita . Cuma apa yang aku fikirkan , berdosanya aku buat mcm ni . Hm . Haritu , entah kenapa . Terasa kusut sgt kepala ni . Kdg kdg aku rasa putus asa . Dada terasa sempit sgt . Nafas turun naik menahan sakitnya hati . Jiwa rasa sengsara sangat . Semangat hilang entah kemana . Orang yang aku harapkan , rupanya semua sama sahaja . Cukuplah dgn apa yg dia pernah buat skg ni . Cukup buatkan aku rasa berterima ksih sgt sgt pd kau ye . Biarpun sakit hati , aku tahu , segala yg berlaku pasti ada hikmahnya . Mgkin , utk skg ni , aku berada di bawah . Betul lah kata org , hidup ni ibarat roda . Ada diatas , ada dibawah .

Kau terlalu mngejarkan ssuatu sampai kau abaikan sekeliling . Aku bkn minta perhatian pun dpd kau . Cuma aku nak kau turut rasa apa yg aku rasa skg ni . Aku cuma minta tlg . Yelah . Siapalah aku nak dibandingkan dgn org lain . Aku bknnya pandai mcm kau . Aku tak berusaha kuat mcm kau . Aku pemalas . Aku pelupa . Ye pelupa . Aku mmg pelupa . Takpelah . Klau setakat pertolongan kecik tu kau tk dpt nak mmbantu , apatah lg yang lain kan . Senang cerita aku nak cakap , yang kau ni selfish . Tu je .  Betullah kata ma . Lbih baik jgn ada kwn klau kwn itu mnyakitkan . Itu lebih baik . Aku sangkakan , bila aku jatuh nnti , ada lah yg tlg mmbantu . Bg smngat pun dh ckup . Tp tak . Kau pentingkan diri sndri . Aku penat . Aku mnyesal . Kata Diy , aku terlalu bg muka dkat kau . Basuhkan baju kau , lipatkan baju kau , kemas kan brg kau , loker kau , smpaikan smua sgla bnda kau nak suruh aku buat . Kau ambil ksempatan . Aku bantu kau . Nak kata kau bantu aku , mmg ada . Hm . Entah .

Aku tertanya tanya , patutlah sbelum jd Badar , Mai kata , kita kena tabahkan hati , sabar dgn apa yg org perkatakan . Skg bru aku faham . Kdg entah knp hati terasa sakit sgt bila org kaitkan pasal Badar dgn itu ini . Salahkan itu ini tanpa bersebab . Pernah tak mereka tnya pd diri mereka sndri . Kenapa boleh jd mcm ni ? Ada tnya pd diri sndri ? Badar Cuma jalankan kerja mreka . Takdenya nk berdengki , nak ikenakan smua org . Hnya kerana bg nama dkat ckgu pun nak bising bising . Kenapa perlu salahkan org lain sdgnkan dri sndri punya salah ? Aku nak je tnya , kenapa solat awal ? Knp tk tggu jemaah ? Nak je tnya . Ringan uje kaki dan mulut ni pergi ke sana utk bertanya . Cuma aku malas nak ambil port . Mereka sibuk pertahankan diri mengatakan yang kenapa badar tak tnya sbb mereka mlkukan ssuatu perkara tu . Perlukah badar tnya andai klau kamu smua akan bohong kami ? Perlu ke ? Bkn sorang dua dh terjadi . Dh banyak kali weh . Banyak kali . Dan smuanya menipu belaka . Bg alasan yang tak munasabah . Jadi perlukah utk badar badar bertanya ? Rasanya tidak . Aku mulai terfikir , kenapa korang sibuk nak solat awal , solat sndri , dan tak nak tggu imam atau jemaah lain ? Susah ke nak tggu ? Lama sgt nak tggu ? Bknnya sampai bertus ratus hari , berdekad dekad wehh . Hnya utk 2 jam je kau kna tggu . Kau tk boleh sabar ? Alasan kau , kau ada byk kerja lain , kau nak cepat . Jd , kau tk fikir pulak org lain . Ju , pkp . Lg byk krja klau nk dibandingkan yang kau hnya murid biasa . Ju tu boleh je solat ikut imam . Tkkn kau tk boleh . Smua org nak ambil SPM . Bkn kau sorang . Org lain , lg ramai . Smua nya nak ambil SPM . Smua sama je . Allah dh bg 24 jam seorang . Pun kau kata tak ckup . Mnusia apakah kau ni ? Tak bersyukur langsung . Lpstu dgn rasa tak bersalahnya , kau tuduh badar buat kerja tah pape . Kau marah badar . Sdgkan masa tu , aku ada . Knp tak ckp macam tu depan Aina . Knp perlu depan aku ? Yelah , kau kan mnusia paling sempurna dlm dunia ni . Apa apa sahaja kau yang betul . Kan . Baguslah . Go on with ur pffffttt .


No comments:

Post a Comment

Copyright © 2014 I dream'd in a dream , Blogger