6:33 PM

Permata Yang Dicari

Assalamualaikum :D
Wuhaaaa , niat sbelum solat Asar tadi nak cari essay utk mentelaah . Tapi terpesong prgi ke site sini . Muahahaha :D Okay first of all , errr since bulan Disember dtg menjelma , sebulan sudah aku berehat , so rasanya aku patut tunaikan tanggungjawab aku sebagai seorang pelajar SMT Sepang . Cewahhhh , mention sekolah bagai . Tkpa tkpa . Hewhew . Setakat ni , kerja sekolah aku mmg tak pernah bersentuh pn since cuti skolah start haritu . Tgk pun tak lagi apatah lagi nak sentuh kan . Tp tadi , aku dah mula cari bahan . Cari bahan untuk nota nota Tingkatan 4 . Tingkatan 5 wat lek dulu . Aku kumpul nota tingkatan 4 dlu sbb nnti aku malas dah bila dh nak exam mula mnggelabah cari nota padat itu ini kann . Kayy aku dah ada pngalaman masa Form 3 dlu dlu bila exam ada pulak kluar soalan Form 1 Form 2 . Mmg nak reverse balik kannn ! HAHA . So , dpd aku mnggelabah kmudian hari , baik aku mnggelabah skg . Menggelabah ~

Nota yang aku jumpa skg ni Sejarah ajee . Mcm hapehh aje . Nota sejarah mkn masa aku aje . Kemain nak tggu dia lama gila . Komptr ni pulak asyik hang je . Nk mnunggu dia reload tu aduhaii , siap boleh prgi mkn , ohh ye tgk tv skejap . Klau boleh nak tidur skli baru lahh dia tak hang . Tggu lappy siap baiki entah kurun bila lah boleh siap . Komptr ni hang pun mgkn sbb terlalu byk sgt fail yang tak dikemaskini dann ayah dah start Ke-BEBEL-an dia suruh aku defrag komptr ni . Muahaha :D Mmg aku nak buat kannnnn . Cuti ni sgt brhrga so aku kena hargai setiapa masa aku yang diluangkan . Cehh ayat bajet je mcm semua masa aku hargai . 

Online , Tidur , Makan , Texting adalahhh !

Cuti ni mmg tkde apa nak dibuat . Setakat tlg ma ayah apa yang patut dkat rumah ni , bolehlahh . Tapi kalau suruh aku belajar Memasak , huhuhu . Seriously aku tak minat memasak . Wehhh Air Milo pun ambik masa bertahun tauu aku belajar cmne nak buat anddd semalam , jap jap . Ucapan Tahniah buat diri aku dulu . Sebabnya aku berjaya buat air Nescafe . Terima Kasih :DD Mehh cium setepek . HAHA . Kayy sgt hodoh nmpknya bila aku seorang remaja perempuan tak reti buat air . Stakat ni aku mampu buat Air Milo aje . Kira okay aa kan . Ini pun berkat dduk dkat hostel , sllu buat air milo . HAHA . Tipuuu ~

Ada yang bertanya , pndai ke aku masak . Woahhh dgn bangganya aku pun ckplah yang aku tak reti masak andd aku pun bukalah kisah lama . Cenggini ceritanya . Woahh rempit gituu .

Ma keluar pergi Bank . Aku kena lah jaga adik adik . So , haritu , adik adik mngadu lapar bagaiiii . Nasi goreng yang ma masak dah habis so aku decide nak goreng telur . Aku call ma dlu andd ma pun kasi aku goreng mnggoreng . Ohh ye , fyi , ma mmg tak kasi aku masuk dapur . Katanya Kang rumah trbakar nak duduk mana ! So , start dpd situ mmg aku tk ingin nak memasak . Kay bila dh call andd ma pun dh kasi green light . Aku pn dgn smangatnya prgi ke dapur . pakai Apron bagaiiii . Letak kuali , bukak api , masukkn telur . Andd itu ini . Dh siap goreng goreng tu , aku bagi adk aku mkn . Aku tnyalah sama ada sedap ke tak , skli dorng ckp telur goreng aku tu KERAS . Aku pn rasa lah , hah hambek kauu . Keras dia perghhhh . terus adk aku lari masuk bilik tknk mkn . 

The moral of the story , biar hidayah tu dtg sndri . Awak awak smua doa doakan ajelahh sy pandai masak ye . Itu pn dah ckup bagus . Ada orang cakap dkat aku , kalau aku pandai masak , mesti aku masak sedap . Aihhh puji lebih nmpk . Tp aku tk nmpk mcm puji . Nmpk PERLI je lebihh . Suka kan perli aku . Kdg kalau balik hostel , masing masing bawak bekal dpd rumah lepastuh letak setepek dkat tgh alam dorm tu . Pastu ckp kuat kuat ni dia yang masak bagai . Tahulah aku tak pandai masak . Bab buat aku naik angin mmg nombor satu . Tp takpalah , at least aku dah pandai buat air . Yeehahhhhhh (Y) Kau hado ?! Stakat bancuh air kordial , aku pun pandaii lerrr . Boooo -..-

 Ohh ye lupa tajuk diatas tuu , ehem ehem . Bila aku failed memasak kiranya tak boleh buat menantu lahh erk ? Hmm aku bukan Permata Yang Dicari ! Dekat Fb ada someone post jumlah hantaran RM * layak diberi kepada yang solehah , pandai masak , etc . Tu je aku ingt . Kay kay kayyyy . Peli aku smua nak post pasal kahwin bagai , gatai nak kahwin dah ke hah ? Tk syg ke kahwin awal . Org enjoy aa dlu masa muda mudi dlu . Tkdelah enjoy yang bkn bkn tapi bersediakah anda nak mnempuhi alam perkahwinan ? Dah dah dah . Dh mcm pnceramah Kursus Perkahwinan pulak :3

Errr hah , ada sorang ni tnya umur aku dekat Cbox . 

Waaa betul ke muka aku macam orang umur 19+ . Tua gilaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa ==" Huh Terlebih matured pulak . Hmm Tapi takpalah , 19+ tkdelah tua mana . Remaja gituuuu kann :P HAHAHA . Anywy , Good Luck for ur PMR . 8A kayy Fysa Cumellllllll (: 

No comments:

Post a Comment

Copyright © 2014 I dream'd in a dream , Blogger