6:05 PM


Aku rasa penyakit jealous melebihi segalanya . Muahaha . Geli dan jijik dgr perkataan tu tapi tapi tapi , ye baru aku perasan wujudnya penyakit tuh dalam diri aku . Ye aku sedih sgt . Sedih bila aku tengok orang lain punya lebih daripada apa yang aku ada . Aku mmg begitu . Why ? I’m serious lahh . Janganlah buat aku mcm ni . Seminggu lebih aku memendam rasa . Tak pernah lagi macam ni tauu so please faham . Aku bkn nak apa pun , Cuma aku nak orang faham perasaan aku . Faham segala apa yang aku rasa skg ni . Faham segala galanya lahh . Penat lahh . Betul kata Iskandar , kita boleh dgr masalah orang , jadi penasihat yang baik pada mslh org , tapi kita tak pernah nak boleh atau mampu jadi motivasi yang terbaik pada diri kita sndri . Kita tak boleh moticvasikan diri kita . Padahal kita ckup gah dimata orang lain , menasihati orang lain , mmberi usul pndangan pada orng lain tapi kita tak boleh motivasikan diri kita , supaya kita tak terus jatuh mcm skg ni . Ye mcm aku skg ni . Yang jatuh belum tentu terus dapat brdiri macam orang lain . Ya Allah , pedihnya menahan rasa rindu . Penatnya nak jelly dgn org tu org ni . Seriously penat . Serasa dah tak dpt nak luah segala galanya .

Menyesal rasanya bila ingt ingt balik , ingt cerita itu ini bila brsama . Hnya mampu ingt ajelahh . Nak jumpa mmg jauh skli . Paling kurang pun stalk dkat Twitter . Aku tahu dia online , dan rasanya dia tahu aku online . Penat jari menaip , Ber-Twit pasal aku rindukan dia , tapi takkan dia tak perasan . Pernah sekali aku mention dia , tapi dia tak reply pun . Nmpak mcm aku terhegeh hegeh pulakkkk tapi en wehhh sedih gila kot . Aku tgk dia mention org lain . Berjam jam aku tunggu wehh . Fine lahh , mgkin Twitter tu bengap skit so dia tak dpt apa apa noti dpd aku kan , so aku mention lagi skli . Dia tetap tak reply . Takpalah , dia busy lah tu . Itu andaian aku aje . Mgkin nnti nntilah dia reply . Kay kay kay . Saat itu , aku cuba belajar memahami diri orang lain .


Kadang kadang aku terlepas marah dkat orang lain . Sebabnya , sebabnya aku tension . Penat bermain dgn perasaan . Aku tak tahu pulak rasa sakit akan jadi mcm ni . Tapi lagi sakit bila mngenangkan yang dia sbenarnya dah lupakan aku . Fineee . Tkpalah utusan doa je yang mampu aku buat utk dia . Tk dpt jumpa pun takpa , aku redha . Mngkin bkn skg . Tapi , entahlah . Kadang kadang aku rasa aku tak mampu nak terima hakikat yang sebenarnya . Tak mmpu nak terima keadaan yang sbenarnya yang dah memang terjadi . Rindunya dia bila dulu kita selalu sama sama . Entah mcm mana tah haritu , aku teringt bila yang kita dua prgi kem sama sama dkat Langat . Andd for the first time kita tidur sekatil . Dan kelakar gila masa tuh sbb kitorng nak tidur atas padahal , katil dia bawah . So , tidur jelahh atas wlaupun sempit andd bahaya jugak sbbnya katil tu ada sebelah je penghadangnya . Okay dah dah tak nak ingt balik ==’

Byk bnda dah berlaku since aku masuk Septechs . Mgkin ada hikmah sebalik brlaku smuanya . Kata orang , jika kita mula terima akan kehadiran seseorang jadi hendaklah kita bersiap sedia spenuhnya kehilangannya . Apa tu ? Mulanya aku tak faham . Tp lama lama , baru aku faham . Kehilangan org yang kita sayang , bermakna Allah nak gantikan dgn org yang lebih baik utk kita dipertemukan pada hari kemudian . Kadang kadang aku tak faham kenapa kena jadi mcm ni . Aku juga jenis cepat yang berputus asa . Entahlahh , mngkin ini salah satunya ujian yang Allah nak tunjukkan pada aku . Aku mmg boleh tersenyum lagi tapi pada suatu saat bila aku tringt smua balik , aku jadi lemah . Tkpalah , aku terima seadanya . Aku dah mulai faham smuanya . Aku dah dpt terima kenyataan sebenarnya . Mgkn dpd situ , aku dpt bljr erti Kepahitan dlm hidup . Bukan smua apa yang kta nak , kita akan dpt . Ingtlah jugak bhawa , ada org lagi susah merana kecewa disakiti dpd aku .

Tp apa apa pun skg ni , aku brharap sgt sgt yang aku sdg bermimpi walau pada hakikatnya aku sdg brpijak di tanah . Ya Allah , kuatkanlah hati hambaMu ini utk menerima segala ujian yang kau berikan . Tabahkanlah hatiku ini untuk mnerima segala hakikat yang sudah berlaku . Andai ini adalah cara Kau mnguji aku , aku redha Ya Allah . Ampunkanlah segala dosa dosaku . Astaghfirullahalazim :’)

No comments:

Post a Comment

Copyright © 2014 I dream'd in a dream , Blogger