10:56 PM

Biacara hati muslimah

Dengan nama Allah sebaik Pemberi Ganjaran

Namamukah yang tertulis di Luh Mahfuz sana ? Engkaukah yang bakal menemaniku jalan menuju ke Syurga ? Dirimukah yang akan melengkapkan sebahagian daripada agamaku ? Duhai pria . Adakah kau yang tercipta untukku ? Jawab pertanyaanku ini . JAWAB !

Kau takkan pernah dapat menjawabnya kerana jawapannya bukan ditanganmu , tapi ditanganNya . Ditangan Tuhan kita , Allah SWT . Tuhanmu dan Tuhanku . Gelisahku memikirkan dirimu , dan ketakutanku memikirkan Tuhanku .

Duhai ,
Maafkanku , ketakutanku pada Tuhanku melebihi kegelisahan memikirkanmu . Jemput diriku apabila waktunya tiba , sebelum sampai saat itu , biarkan aku sendiri bersama si DIA . Akan kucipta cinta bersama si DIA , sebelum ku cipta antara kita .

Jadilah dirimu Kumbang yang hebat , dan doakan aku agar menjadi bunga yang mekar . Untuk itu , aku tinggalkan dirimu padaNya . Sesungguhnya aku bertawakkal kepada Allah Tuhanku dan Tuhanmu , tidak ada suatu binatang melata melainkan DIA lah yang memegang ubun-ubunnya , sesungguhnya Tuhanku diatas jalan yang lurus . Usah bersedih atas perpisahan sementara ini , jika benar aku tercipta untukmu , tiada apa yang dapat menghalangnya .

Sebelum saat itu tiba , berdoalah pada Allah moga diberi kekuatan , mohonlah padaNya dengan penuh mengharap . Yakinlah pada janji Allah . 

Sesungguhnya Allah takkan pernah mensia-siakan pengorbananmu , bila mana kita tinggalkan semua ini kerana Allah semata mata . Yakinlah ! Akan ada sesuatu yang terindah di pengakhiran nanti . 

Dan sesungguhnya hari kemudian itu lebih baik bagimu ,
Daripada yang sekarang ( permulaan ) ,
Dan kelak Tuhanmu pasti memberikan karuniaNya kepadamu ,
Lalu ( hati ) kamu menjadi puas .
Surah Ad-Dhuha : 4 & %
 Tatkala Allah memilihmu untuk menyedari hakikat perhubungan antara lelaki dan perempuan , Allah memilihmu ! Jangan pernah sia-siakan kasih sayang Allah ini .

 Maka Allah mengilhamkan kepada jiwa itu ( jalan ) kefasikan dan ketaqwaannya , sesungguhnya beruntunglah orang yang mensucikan jiwa itu dan sesungguhnya merugilah orang yang mengotorinya . Surah As Syams : 8-10
Sesungguhnya orang yang mengatakan ' Tuhan kami ialah Allah ' kemudian mereka meneguhkan pendirian mereka , maka malaikat akan  turun kepada mereka dengan mengatakan :
' Janganlah kamu takut dan janganlah merasa sedih ' , dan gembiralah mereka dengan Jannah yang telah dijanjikan Allah kepadamu
.
Dan tika kamu merasa lemah , mohonlah kekuatan dariNya , Allah itu dekat , yakin pasti . Jika sesuatu mengganggumu dengan gangguan , maka mohonlah perlindungan kepada Allah , sesungguhnya DIA lah yang Maha Mendengar lagi Maha Mengetahui . Kamu dan aku adalah intan terpilih , berdoalah aku kuat dan tabah untuk menjaga kilauanku , berdoalah tiada Sang Kumbang durjana merosakkannya sebelum yang halal tiba . Aku juga sentiasa mendoakanmu agar dalam peliharannya . Sentiasa .

" Ya Allah jadikanlah orang yang mencintaiMu mencintaiku dan jadikanlah aku mencintai segala sesuatu yang membawa kepada kecintaanMu "


No comments:

Post a Comment

Copyright © 2014 I dream'd in a dream , Blogger