3:55 PM

Survive .


Assalamualaikum .
Seriously bila wa cakap , since duduk Septechs wa dah pandai berdikari woahhh . Wa dah pndai basuh baju , sidai kain , lipat kain andd so on . Wa pun dah pandai kemas katil wa sndri ye ? Dan yang paling penting bila wa nak balik ke rumah , wa naik bas sndri . Mak wa bapak wa pun tak ambik wa . Cuma , first week haritu je aku naik tumpang kereta Dayang . Mnggu kedua dan seterusnya aku cuba belajar naik bas , turun , naik KTM , turun lagi , naik bas , jalan kaki pastu sampai aa rumah . Rumit kan ?

Dalam tak sedar , mngkin aku tak pandai masak , tapi aku pandai uruskan diri aku sndri . Huhu ~ Bahagianyaa . Sampaikan , last day sekolah pun aku still naik KTM utk smpai ke rumah . Last day tu pulak , mmg ada je yg ajak aku naik kereta mak bapak dorang tapi tapi takpelah , biar lah aku hidup susah mcm ni . Lgpun tknklah susah kan orang . Andai kata terdesak bolehlah aku tumpang . You know what , masa last day tu , aku sorang je perempuan balik naik Bas yang dihantar oleh pemandu bas sekolah ( Septechs ) . Ada bbrapa orang lelaki wa tak kenal punn . Form 4 and segelintir Form 5 . 

Susahnya hidup mcm ni bukan ? Kaypine pine ~ HAHA . Bak kata Lekha , bersusah dahulu bersenang senang kemudian . Okay even aku tak pandai masak , at least aku pandai uruskan diri aku sndri . Ma kata , beljar masak tu nanti nanti boleh belajar . Hmm . Okay aku terima seadanya . Tapi tapi tapi ada suatu hari tu , ayah tanya . 

Ika , kau tak minat memasak ke ?


Nak je aku cakap dgn ayah yang ni soalan ramalan SPM apa ?! Aku nak cakp yg aku mmg tak minat tapi , nak mampus apa . Kang dia start bebel dia , jenuh telinga aku nak menadah . Lalu aku pun berkata , yang aku ada minat sikit jelahh . Sikit je ye . Tak byk . Cukuplah aku pndai bancuh air Milo , Neslo dan Nescafe .  Kalaupun aku tak reti goreng telur , at least aku dah pndai bukak api . Ohh cerita terbaru , aku dah pndai bukak api dkat dapur gas tu . Mende nama tahh aku pn tk tahu . Yaayyyy dah pndai kannn . At least aku tahu nak letak kuali , aku kenal mana satu kuali , sudip , periuk dan sbgainya .

Aku mmg nk try memasak wehh tapi cmne aku nak try klau jejak dapur pun ma tak kasi . Parah aa cmni kan . Tkpe tkpe . Lepas SPM aku belajar . Kalau ada masa lahh . Tah tah mse tuhh aku dah sakan join kwn kwn kluar sne kluar sni . Atau mngkin prgi mnggatal . Ye tak ? HAHA mngaruttttttttt :)

No comments:

Post a Comment

Copyright © 2014 I dream'd in a dream , Blogger