11:20 AM

Durian :*


Kayyy nampak kan gambar apa ? Uhooo . Makluman smua ye , aku tak makan durian . Jelas tak ? Okayy again ye ? AKU TAK MAKAN DURIAN . Lagi lagi yang fresh gituuuu . Tapi klau durian tu dah jadi sekunder , baru aku mkn . Mcm bubur durian ke , coklat durian ke , ais krim durian ke , yang tu aku makan lahh . Kannnn . Aku tak tahu apa yang sedapnya durian . Tp yang pasti durian sekunder , rasa dia lain gilaa dpd durian yang fresh tu . Fyi , aku sorang je yang tak mkn durian . AKu pernah cuba tapi ahak ahaks . Tak sedap .


Ohh iye , cerita pasal durian teringat pulak suatu kejadian nihh . Cehhhh . Gimik gitu . Okayy suatu pagi , masa ni dkat kampung . Ma ayah nenek acik danial adik , senang crita smua lahh , dorang siap siap nak prgi kebun atuk sbb musim buah kann . Dah tu time tu pulak musim buah durian . Lg galak lahh smua orang pakat tnggal aku sngsorang dkat rumah enn . So masa tuu aku ditugaskan jaga adk adk yang kecik ni . Kayy aku jaga . Aku kakak yang garang kayy . Hah ape lg , aku hambat smua kena tidur sbb aku runsing dgr org memekak . Masa tu pulak aku kena jaga Atuk sbb Atuk sakit . Aku tak pasti sakit apa .


Aku pun bg lahh Atuk minum air smuaa . Sekali tu dia ada bg duit dkat aku . Adalah dlm berapa ringgit tahh . Aku pun lupa . Atuk mmg suka bg aku duit . Cucu kesayangan kannn :) Pastu tak lama tu dia kata dia nak air kelapa muda . Hah sudahh . Aku pun prgi rumah Pak Usu . Ye kononnya dulu aku anak sedara paling disayangi . Alaa masa kecik kecik dlu . Skg , tak kott . Hmm . Rumah Pak Usu ni dekat je . Sebelah rumah aje pun . AKu pun ckp dkat Pak Usu yang Atuk nak air kelapa muda . Pastu Pak Usu kata buat tak tahu aje . Alamak aihhh . Aku dah mati kutu . Bkn stakat mati kutu , mati anai anai , pacat , lintah , smua mati dah . Tak tahu nk bg alasan apa . Hmm , pastu lama punya aku fikir , aku pun bantai ajelah ckp yg nnti ma belikan .

Mula tu dia kata okay . Tak lama tu dia tnye dah smpai ke blum air tu . Aku pn tak tahu nk ckp apa . Ttbe dia ckp dia nak prgi panjat pokok kelapa tu . Biar dia ambik sndri dkat depan masjid . Hah hambek kauu . HAHA Punya lahh nak sgt air tuu . Tp aku tak kasi dia prgi , aku ckplah yg nanti ma belikan . Kayy dia masih dgr ckp aku . Aku pun kluar dri bilik , aku dduk lerr sngsorng dkat laman rumah since adk aku smua tgh tidur . Tk lama tu bunyi kaca pecah . Huwaaa . Aku dah takut dahh .

Berehat bersama KitKat .

Atuk ni dia ada Saka . Aku tak pernah nampak Saka dia andd mmg aku tknk nmpk pun bnda alah tu . Alhamdulilllah dia tak prnah kacau aku . Setakat lalu lang depan bilik aje . Tapi tak prnah msuk bilik tu . Yang selalu kena kacau , makcik aku . Bilik makcik aku tu sbelah dgn bilik nenek ( Bilik yang aku tumpang tidur ) . 

Kayy sambung , pstu aku pun usha lahh bilik Atuk . Tahu dak dia buat apa ? Dia tgh syok pecahkan cermin . Aku pun syok aje tgk dia pecah kan cermin tu . Pastu lama tu baru trsedar , ttba rasa takut pulak . Kang klau dia pulak pecahkan kepala aku pkai tongkat tu cmne . Hah ?! Aku pun rasa nak nangis , tah ttbe je rasa cmni . Sbb Atuk agresif sgt masa tu . Skli bila aku pandang tmpat lain , aku ternampak parang . Sudahh . Lg lahh wa takut . Wa cabut dlu ahhh . Aku call ma dlm terketar ketar tuu . Ma pulak syok aje tibai durian dkat kebun , aku pulak merana sngsorng . Cuak kottt . Dh call smua tu , ttbe sunyi aje . Aku nak prgi intai tapi aku takut . Aku takut klau nnti bila aku prgi bilik atuk , then atuk tkde . Pastu bila nak pusing blkng , atuk ada blkng aku . Hah takutnyaa . Tp aku pun beranikan diri aje . Aku tgk dia tgh tidur pulak . Haih .

Aku pun kemas lahh kaca kaca yang bertaburan tuu . Tempat yang ada parang tu mmg aku tak pandang dah . Takut aku . Dh habis kemas kemas tu , ma pun balik . Okayy dah habis .

Kayy yang pasal Saka tadi tu . Hmm , mcm ni . Setelah bbrapa bulan berlalu , baru aku tahu . Yang masa Atuk syok sgt bantai cermin smpai pecah , rupanya bukan dia . Tapi Saka tu . Kayy dah taknak ulas apa apa . Stop smpai sini . Cerita ni bkn nak aibkan sesiapa tapi tapi tapi untuk pngajaran . Aku tak tahu pngajaran apa , tapi , ada lahh kan . Setiap cerita kan ada pngajaran . So buat ulasan sndri lahh ye . Kayy bbye :) Assalamualaikum .

4 comments:

  1. tak suka jugak durian..hehe..segala jenis makanan yg diperbuat drpd durian mmg xbleh mkn..

    ReplyDelete
  2. Durian aku tak suka kalau dimakan langsung,
    Lebih sedap buat Es atau makanan lain.. ^^

    ReplyDelete

Copyright © 2014 I dream'd in a dream , Blogger