1:40 PM

Asmak Ahmad Syukor .


2 bulan dduk rumah rasa macam setahun dalam hutan . Dah 2 hari aku batuk , resdung mnggila . Batuk bagai batuk berdarah . Dgn tekak yang sakit mcm hapehh je . Hbis ubat batuk Kina aku bantai habiskan . Biarlah ubat bawah 12 tahun ke asalkan hilang batuk ni . Mmg tak berdaya habis . Dengan kepala sepening peningnya . Tapi tapi tapi malam tadi , alahai , berbunga jiwa raga aku bila mak Asmak ajak pergi rumahnya . Mmg berbunga sampai terlajak tidur . Tapi punah harapan bila ma tak kasi . Tahu tak perasaannya macam mana ? Macam nak pergi kerat kerat habis smua orang yang ada dalam rumah ni . Tujuan mak Asmak ajak sebab suruh ajar Asmak Ekonomi Asas dan Science since Asmak nak tukar kelas . Drop Physic Chemist . Waaaaaaaa teruja gila bila aku dgr . Sbb ada kwn dlm kelas tu . Bukan tkde kwn cuma dgn Asmak ni , aku boleh mnggila dgn dia . Bhahaha . Klau dgn org lain , sumpah nerd gila . Aku dgn budak kelas , awak-saya/kita walaweyhhh . Betapa sucinya aku dduk dlm kelas tu . Tp klau dgn Asmak , muahehehehe XD Faham faham sndri ajelahhh .


Awal awal masuk dlu , mmg aku nampak muka Asmak dlu . Dia pun baru masuk je msa tu . Anddddd sumpah aku rasa macam TAKNAK DUDUK DEKAT DENGAN ASMAK . Sebabnya , dia bnyak ckp . Aku dh lah jenis , tkde point nk ckp dgn org . Klau siapa yg rapat dgn aku tu , ada lah jugak point itu ini . Tapi masa mula mula dedulu , mmg berbulu aku tgk Asmak . Sbb mulutnya tak habis potpet lagi . Cikgu mngajar dkat depan pun , dia still boleh watlek wat peace lg dkat blkang . Padahal , baru msuk tu . Anddd aku mcm biasa lahh , buat muka terlebih suci :D Untuk beberapa jam kmudian , aku kena tukar tempat . Duduk sebelah Asmak . Memang aku nak menangis melutut depan cikgu taknak duduk sebelah Asmak . Bkn aku tknk , cuma masa tu kalau boleh , aku nak buat hal sendri . Tapi nak tak nak , kena jugak dduk sbelah dia . Anddd masa tu jugak sesi perkenalan berlaku .

Asmak : Nama kau apa ?
Aku : Siti Hajar Syafiqah Mohd Arif . Awak nama apa ? * Cisssss
Asmak : Asmak .

Mula mula aku dgr nama dia , nak tergelak pun ada jugak . Sbb tak pernah lg dgr nama Asmak . Dah lahh nama Asmak , lepastu pendek pulak tu . Asmak Binti Ahmad Syukor . Hewhew . Dpd situ jugak masing masing tanya , daripada sekolah mana . Asmak sekolah SAAS . Bila Asmak dgr je aku ex-BTHO , mulalah dia tanya aku kenal tak itu ini . Anddd aku mcm , dia ni tnya siapa ? Mmg aku tak kenal siapa yang dia sebutkan . Sampailah satu nama ni , barulah aku kenal . Start dpd situ , tak habis habis tnya pasal org tu . Hang ni couple dgn dia ke ? Dah mcm aku bodyguard kehulur kehilir aje jaga tepi kain orang .

Tapi satu je Asmak ni yang aku tak suka perangainya , tak berpendirian teguh . Bila dia minta aku judge ssuatu atau tlg pilihkan ssuatu , dh lahh dia suruh aku bg comment , tpi bukan aku yg bg comment , dia jugak yg membebel ckp ni tak ssuailah apalah . Masa tu ttbe je tgn aku nak naik bg backhand dkat dia . Sampai skg , we're happy together

Oh ye , Asmak ni cengeng jugak rupanya . Tetiba aje msa mula mula kenal , dia dok bercerita yang dia tak suka duk asrama . Cakap tak best lahh , homesick lahh . Aku pun tumpang simpati . Pernah sekali tu , dia panggil aku suruh pergi dekat katil dia , tak semenanya menanya , dia menangis . Aku dh lahh cepat terharu tgk orang mnangis , aku pun mnangis lahh skli . Apa orang kata , teman mnangis skli ehh ? Hah gitulahh gayanya . Sampai skg Asmak dgn aku sllu OTP . Dia je yg rajin call aku , text aku . Kdg bengang jugak aku , call pkul 10 malam . Dah malam kannnnnn ?! Dah tu , dia call aku smate mata nk tnya pasal Akaun . Nasib baiklah dia nihhhhh ....... HAHA :D

Banyak pertukaran Rahsia antara aku dgn Asmak . Rahsia Asmak aku tahu . Byk pahit dpd manis Rahsia Asmak tu :')

" Saat kita menempuhi onak dan duri dunia , derita sekali sekali mencuit hati , hati remuk menangis tidak henti , kesediahan terus menerus bersemadi di dasar hati "

No comments:

Post a Comment

Copyright © 2014 I dream'd in a dream , Blogger