12:36 AM

The Amazing Moment


Air Milo panas manis melikat sudah aku hirup sambil tgk movie Ted . HAHA kayy itu menipu . Klau aku tgk movie tkdalah aku duk tercongok memenatkan jari jari menaip sebuah cerita disini yang kini sedang anda anda anda semua baca . MUAHAHA :DD Okay tkda cerita apa pun cuma entry kali ni nak ceritakan pasal 10.11.12 . The amazing moment . Yes , mcm tajuk diatas . 10.11.12 hari bersejarah buat diri aku dan dormmates aku dimana untk aku first time dpt kluar prgi KL dgn kwn kwn . Wehhh , jgn kata prgi Mines , prgi rumah Farah pun Ma tak kasi tauu . Andd bila dpt peluang mcm ni , aku brsyukur sgt sgt . Thanks for everything ayah/ma ;)


Ayh mmg dh cnfirm bg aku prgi tapi Ma , HAHA , Ma bg kputusan pkul 8.35 pg sdgkan pkul 9 pg aku dh kena gerak prgi Times Square . Bila dh dpt permission , aku siap siap and tggu Eeyda since bapak dia yg rela hati nak hntr ke TBS . Save duit aku sikit . Smpai TBS , cari Ila . Dh jumpa , muah kiri kanan sikit , gerak mnuju ke kaunter beli token LRT mnuju ke Hang Tuah . Dh smpai , jln kaki sikit , finally smpai jugak BTS . Spnjng perjalanan , aku baca Ayat Kursi . Bukan aku nak mnunjuk tapi aku rasa inilah yang sebaik baik ikhtiar supaya aku selamat pergi dan balik . Andd Alhamdulillah aku selamat . Buktinya , sy skg sdg menaip ssuatu cerita utk anda semua . Moga anda teruskan pembacaan ini .

Dh hbis tawaf one floor TS tuhh , baru jumpa Eein dan Min . Entah merayap mana dorang nihh aku pun tk tahu . Mula masa nmpk Eein , aku marah sikit sbb dia free hair . HAHA tp nk buat cmane , moga dia dpt hidayah ;) Then kitorng gerak prgi mkn McD . Dh hbis mkn smua , ktrng prgi pnggung wayang . Trnyata smua crita tk best anddd tiket mahal gila . So , kitrng decide jln jln aje . Tpi jln jln pun tk best and mulalah msing msing pasang angan angan nk msuk Themes Park even duit tk ckup . Tpi setelah ditopup sikit sikit oleh Eein , Eeyda dan Min , aku , Ila , dpt msuk Themes Park sbb ktrng dua je yg tk ckup duit . HAHA .

Masing masing tgh fikir nak masuk atau tidak ke Themes Park 
Game yg pertama kitorng main ialah , HAHA aku tk tahu apa namanya . Yg tuhh mnakutkan sbb dia pusing pusing dan makin lama makin tggi kdudukannya . Aku kejap kejap tutup mata sbb takut gila . Aku tk mnjerit pun . Aku tk tahu nk buat apa selain dpd berzikir . Tu je yg aku mmpu buat . Aku bknnya nak bajet aku baik tpi andai dibuat ssuatu trjadi dkat aku , at least aku sempat berzikir kepadaNya . Amalan terakhirlah katakana . Hewhew :P Masa naik nihh , aku ada jugak jerit jerit dekat Min yg bila bnda alah nihh nak hbis pusing sbb lama gila plus akuu takut sgt . Aku tk gayat , tapi klauu dh tggi bebenor , siapa yg tk gayat wehhhhh . Dah hbis game tuhh , smua turun muka terlebih manis . Snyum smpai tk ckup lebar . Msing msing cerita yg takut and bla bla bla . Aku tk tahu nk ckp pape sbb mse tuhh speechless sgt . HAHA diteruskan pula game yg kedua . Namanya Space Attack . Tgk namanya pun dh tahu . Mmg aku hampir hmpir kena Heart Attack naik bnda nih ! Smpai tk terbukak mata aku ehh . Tggi dia tkdelahh tggi mana . Tapi part yg dia berayun ayun macam kapal dkat Sunway lagoon tuhh , alahaii mahu terlompat jauh jantung hatiku . Siyezli aku ckp , bila dia berayun ayun , jantung aku terhenti skejap . Haishhh . Nasib baik tkda pape brlaku . Game ni mmg mnakutkan . Patutlahh tulis ssiapa yg ada Darah Tinggi bagai jgn naik . HAHA .

Kay gelap sikit . Nmpk tk yg bulat tuhh ? Tulahh dia game yg pling aku takut . Tapi BEST (:
Game yg sterusnya aku tk ingt apa . Mgkin main langgr kereta tu kot . Aku main kereta tuh mcm hapehh je sbbnya kereta tu tak brgerak langsung . Jenuh tekan pusing itu init k mahu jugak bergerak ke depan . Reverse ke belkang lagi ado lahh ! Tk lama tuhh , abg yg jaga game tuhh yg tlg drive kan . Aww sweetnya bila dia suruh duduk tepi . Anddd aku mcm What apa nihh ! Aku nak drive sengsorang ! Bila dia dh Berjaya gerakkan kereta tuu baru lahh aku dpt drive sndri . Tk smpai lima minit aku drive , dh habis masa anddd aku mcm Eeeeee aku tk habis main lagi ! Aku baru je tgh seronok lnggar Min skli dah habis masa . Dgn rasa beratnya , aku pun kluarlahh jugak dpd kereta tuh . Yg dorang lain smua muka bahagia sbb puas dpt lnggr kereta aku . Dannn dpt mnyakat aku sbb abg tuhh ttbe nk drive :P 


Ktrng gerak pula ke Roller Coaster . Eeyda dan Ila tknk msuk sbb takut . Aku dduk dgn Eein . Anddd duduk depan skli . Ada berani ! HAHA . Lama jugak nk tggu bnda tuhh brgerak and mcm biasa , akuu baca ayat kursi anddd mcm mcm surah lagi . Alhamdulillah , aku tak rasa takut apa pun bila naik Roller Coaster tu . Siap ada jerit nama Eeyda dan Ila lagi . Anddd snyum selebar yg mgkn sbb ada kamera kann . HAHA :D Siap naik 2 kali lagi tauu tu pun sbb dorang pujuk Eeyda dan Ila naik Roller Coaster tuh . Aku duduk dgn uncle nih . Pelancong mngkin . Aku cuak gila bila tahu dia duduk sblh aku . Yelahh dibuatnya tnya itu ini , aku nk jwb mende wehhh . Stakat Oral aku lepaslahh tapi klau nk speaking , HAHA , tahu tahu jelahhh kan . Tapi nasib baik aku faham apa yg dia ckp . Selalunya slang dorang nih kan pekat sgt smpai aku tk dpt pick up apa yang dia ckp .

Naik kali kedua Roller Coaster nihh pun tk mnjerit jugak Cuma Uncle sbelah ni ajelahh . Aku mcm Hah dia jerit ? Dia takut . Kesian dia . Aku crite dekat dorang and dorang gelak . HAHA . Tak baik btul . Alala dia sje jerit tuhh aje . HAHA . Mgkn dia pelik aku tk jerit sbb dia ada tnya yg aku nihh first time ke naik . Tapi aku jawab aku dh naik dua kali . Bngga tak :* Dh hbis Roller Coaster , naik yg pusing pusing . HAHA aku seriously tk thu apa nama permainan tuhh , Cuma aku thu mse tuhh aku duduk dgn Min and bila bnda tuhh brpusing , Min himpit aku ketepi . Byk kali dia mnta maaf sbb himpit akuu . Alala aku dgn bangga nya aku tkda pape padahal mse tuhh bontot aku dh terhimpit sbelah . HAHA tapi best . Sweet je kna himpit . Mcm couple duduk rapat rapat . HAHA .

Benda ni lahh buat bontot aku tersepit . Tapi Syok :DD Jgn pikir lain ehh .
Byk lagi permainan yg kitorng main . Antaranya naik keretapi kononnya msuk gua gelap bgaii padahal tk gelap mana pun . Then naik bas gerak gerak kiri kanan , pastuhh naik ke atas pulak . HAHA itu game bebudak wehhh . Harap Maklum . Pastuh main naik lorry kott . Mula ingt naik yg tren msuk Gua gelap tuhh tapi tak . Bosan gila naik lorry tuhh . Tp yg bestnya bila kejap kejap trlanggar org depan . Kesian dorang . HAHA . Dh langgar smua buat muka innocent je . Yg tak leh blah , dh la lnggr org depan pastuhh main hon hon dgn org depan . Org depan bengang je .


Main helicopter bgaii . Smua yg jenis terbang pusing melayang ke atas . Masa nihh dh mula sakit kepala rasa nk muntah pun ada . Lepas main helicopter , prgi tandas . Btulkan tudung anddd kluar . Bila kluar dpd tandas , dh terasa aura aura dia yg aku nk pitam mse tuhh jgak . So , aku duk tepi , tdur skejap . Dorang yg lain pun dh pening pening lalat dh . Smua duk relaks skejap smntara tggu Eein dan Eeyda beli air . Andd aku tidur skejap . Siap brdengkur lagi . HAHA Tipu jelahhh . A whole day with them akuu rasa sgt bahagia . Bahagia sbb first time dpt kluar ke KL dgn mereka mereka nih . Aku pun tk expect ayah akn kasi aku prgi kluar sejauh tu . A big thanks to Ayah dan Ma sbb bg permission anddd A big thanks to them sbb ceriakan hari aku dgn lawak bodohh . Harap akan ada lagi reunion sprti ini . InsyaAllah .


To Eein , harap kau Berjaya dunia akhirat . Permudah segala urusan dunia akhirat dan moga hidayah itu smpai kpd kau . Hopefully , kita dpt jumpa mcm ni lagi ;)

You’re the one for me . I’m the one for you

No comments:

Post a Comment

Copyright © 2014 I dream'd in a dream , Blogger