4:15 PM

Dear stress :D

Assalamualaikum . 


Seriously , aku tak pernah stress mcm ni . Sampai dah give up se give up give up nya wehh . Sebabkan trial ni , aku takde mood nak raya . 3 buah rumah je walaweyhh aku prgi . Klau sbelum , kalau boleh smua taman aku nak serbu . Semua rumah nak raya . Kalau org tak kasi raya pun , aku nak jugak raya . Sebab apa ? Sebab time tu mood nak raya ajee . Tapi tahun ni . Semua tukar mood nak espiyemm katakau . Sampaikan mood aku yang nak espiyemmm sgt nii dok brjangkit jangkit dkat adk aku . Boleh pulak dia terus tutup pintu bila ada budak dtg nak beraya . Kesiannya alahaii . Skg ni siapa yg nak espiyemm . Kayyy ngekk :P Tapi aku tgk org lain , dok bahagia lg post gmbr raya dkat insta . First day second day third day bagaii . Raya sebulan . Haaa mngadap gmbar raya laa dkat insta tuu . Kalau post satu satu takpe juga . Sekali tibai 10 20 gmbr kauu . Nasib raya setahun sekali . Kalau tak , mmg kenyang aku tgk gmbr raya ajelaaa :P



So , memandangkan aku mmg dah tgh stress sesangat sangat nihh , sampaikan aku fobia tgk buku . Wehh gila dah aku rasa . Aku rasa mcm nak rabak rabak je kalau aku nmpk buku . Lagi lagi buku akaun . Alahaii . Sakit hati jantung jiwa dan raga . Rasa nak hempuk hempuk je kepala otak ni kasi sedar diri sikit . Belajar tu belajar laa jgak . Takde laa aku tk belajar kann . Gila kauu . Mahu mnangis mak aku kalau dia tgk aku mcm ni . Derhaka namanya nihh . Blajar sejam stengah . Lpstu , ingat nak rehat japp 5 minit tapi takkk . 5 jam aku rehat . Siap tidur lagi terbuai atas katil . Meleleh air liur mlekat dkat bantal . Teruk sangat . Aku tk tahu nak motivate apa dkat diri aku ni . Yang paling tak tahan . Bila nampk fon je , ingt nak check noti japp 10 minit en . Haaa . Ditibai 24 jam dok belek noti jee . Rasanya dh boleh campak agaknya fon nih . HAHA

Yang paling tak boleh blah dkat twitter . Twitt bagai mohon semangat nak belajar bagai tapi aku tgk , seminit kmudian twitt lgi . HAHA . Tu smangat ke tu ? Aku pulak yang bertambah smngat nk twit itu ini . HAHA . Bagus betul dorang nii . Hm . Tapi kesian dkat student BTHO . Lps bebukak je skolah ni terus trial . Haaa kau . Kalau laa aku student situ lagi , mahunya aku bakar sekolah tu . Baling bom , mercun segala mercun yg ada ahhh . Yg pasti sekolah tu tebakar . HAHA . Tapi alhamdulillah . Dekat Septechs start trial 2 Sept . Mulanya 9 Sept . Tapi ditukar pulak . Mmg aku rasa nak hempuk je siapa yg cadang suruh trial 2 Sept . Aku dh bahagia je . Bkn sbb dpt raya lelama . Tp sbb aku rasa aku sempat lg nak stdy , nk cover smua bab . Tapi skg ni aku rasa nak meraung pulak . Walaupun lg 2 mnggu . Ada lg masa tapi kau tahu tak 2 mnggu tu skjap jeeeee ! Kalau countdown tarikh nak balik kg , rasa lamaaaa . Tp kalau countdown tarikh ujian bagaii , rasa sekejapp gilaaaaa . Ahh aku tertipuu ~ 



Kadang aku rasa macam ahhhhh bila nak habis sekolahh niii . Tapi aku sedar diri laa jugak . Life dkat skolah lagi bestt syiokkk dpd dekat luar sana . Pengalaman dekat skolah ni ajo yang kau akan rindu serindu rindu nyaaaa . Pleasee laa percaya . Kalau tak percaya , kaji sendiri . HAHA . Tapi apa apa pun , pengalaman semasa sekolah adalah pengalaman yang tak dapat dilupakan :D

Aku pernah teringat si motivator ni cakap . Tak ingt siapa tahh . Dia ada dtg surau dkat tmn haritu . Dia kata biar kita gila sbb belajar . Jgn gila sbb kurang siuman . Lebih kurang mcm tu laa dia cakap . Aku ingat ingat lupaaaaa . Tapi semalam , aku mngadu dkat Syaqirah . Apalahh sgt kan kalau mngadu dkat budak kecil ni . Tapi masa tu dia aje ada dkat dgn aku so aku pn mngadulahh yg aku nak jadi gilaa . Sbb tak nak ambil trial . Stress punya pasal smpai aku rasa yg aku mmg betul btul nak jd gilaaa . Nk rasa mcm mana jadi gilaaaaa . Kayy tak masuk akallll !! Untunglahh siapa yang otak genius tuu . Pandai . Lg lg yg gifted . Ohh myy . Takyah study pun haaa kauu . Meletup letuup kepandaiannya . 

P/s : Jangan study last last minute mcm aku . Kang mnyesal tak sudahh . 

No comments:

Post a Comment

Copyright © 2014 I dream'd in a dream , Blogger