10:08 AM

Kuala Terengganu , Terengganu . Holiday with Badarians .

Assalamualaikum .

Wahai dunia blogger . Mahu ku kongsi sebuah cerita sepanjang aku ke Terengganu . Holiday with Badarians mmg mnyeronokkan cuma diri ini yg entah kenapa bermasalah . Hm . Okayy berdancing skejap sambil dgr lagu Dear God . Aaaa love this song :D Enjoy kayy .


So utk permulaannya , kami bertolak pada jam 930 malam . Mula katanya lepas Asar tapi tahh apa masalah , pkul 930 malam baru brtolak . Before tht , ambil gmbr dgn budak atas ni . Ohh ya , rndu dia :') 

Masa tu , tetiba takde feel nak pergi Terengganu . Rasa nak balik dorm . Baring . Tidur dan lupakan smuanya . Yeah tak nak pergi . Tiba tiba takde mood . Rasa sedih . Tp nk tk nk kena prgi juga . Dgn hati yg berat , paksakan juga kaki ni melangkah . Abby hntr smpai dpn pejabat asrama . 

Of course aku dduk sbelah Mai . Mai dduk tepi tingkap andd peluang utk aku menatap kesibukan jalan raya di malam hari mmg tipissss sekali . Foineee . Lps dh naik bas , baca doa naik knderaan dan tak lupa juga baca doa tidur . Andd yeah aku , tertidur . Tersedar dlm jam 1 pg . Time tu tk ingt dkat mna tp yg pasti , pkul 2 pg pkcik bas stop dkat r&r . Perut lapar gilaaa . Mnyesal tk mkn dkat dm . Kenkonon tk lapar pdhal masa tu tk smpat nk mkn sbbnya lambat kemas brg . Dok fikir tepi katil brg apa lg yg prlu dibawa . So , aku pn beli laa donut yg pd asalnya berharga RM2 tp abg tu kasi diskaun 50 sen . Berbaloi laaa tu . Mmg nak diceritakan , pkul 2 pagi baru perut ni merasa makanan .


Depan homestay . Okay not bad . Lbih kurang sama jelahh mcm dkat Rawang . Love it . Aku org pertama kayy yg merasmikan homestay ni . Even Umi dan Ustazah pn tk sempat nk jejak kaki ke dlm . Muahahaha . Awal awal lg umi dh ckp nk bilik bawah dan sasaran aku mstilah nak ambik master room . Fuhhh . Tu pn aku juga yg merasmikannya . Tandas aku rasmikan . Katil . Aircond andd lain-lain lagi . Pagi tu , lepas dh bersarapan , kami bersiap siap utk ke luar . Not sure ke mana . Aku lupa sbenarnya . HAHA .

 Ohh ohh ya , kami ke Noor Arfa . Batik batik gituu . Batik batik dkat sini mmg mahal gilossss tap bermutu laa . Padanlah pn dgn kualitinya . So siapa yg berminta nk pakai batik utk raya ni , dipersilakan ke Kuala Terengganu ye . Dekat situ , kami belajar cara nk buat batik , sejarah batik dan lain-lain lg . Sangat menarik . Excited meyhhh XD



 Lagi excited jumpa pakcik ni . Ahhh lawa gila hasil kreativitinya . Tapi mahal sgt . Kalau nk buat tempahan nama , satu huruf RM5 . Perghhh . Mmg tak mkn aku klau dok beli bnda alah tu . So , aku hnya mampu ambil gmbr ajelahh . Anddd i found this . Abby . Untung kayy nama kau ada .



Aku je excited nk ambil gmbr dgn cop tu . Org lain tak pun . Rugi ye .


Sweet tak ? Lg sweet kay dpd Izzue Islam . Ahakk .


Next , we're going to Pantai Batu Buruk . Bestnyaaaa . Dkat sini kami tngkp tngkap gmbr je . Nothng special . Ohh ya , ambil gmbr dgn junior tersayang . Nurin . Tk thu knp , aku suka tgk dia senyum . Manis . Suka tgk muka dia . Hitam manis . Subhanallah .


Laut belakang homestay . 


Here we are . Kompleks Muzium Negeri Terengganu . Dkat dlm tk boleh bwa kamera so mmg tkde lahh gmbr dkat dlm muzium . Gmbr yg ada , gmbr luar muzium ajelahh .


Coconut milk shake dan errr , apa tahh . Lupa -,-


Dh lepas beli makanan , ckg suruh pergi lahh lepaking ke mana mna je . Aku dan Mai decide lepak di tepi pantai . Nikmat kayy hirup udara pantai . Air laut .


Aummm 


Aktiviti riadah tepi pantai . Best kayyy .


Barisan Aspuri siap sedia dgr taklimat dpd Sufi .


My bodyguard . HAHA . Cehh . Dorang pn group aku jugak :))


Tak tahu siapa yg tangkap -..- Tapi suka gmbr ni .


Barisan Aspura . Seranggggg .



Sebelum naik boat :D


 Boat Aspura .




Junior , Dania .



Awesome kan . Teringin nak prgi yg real punyaaa .


Junior , Top .







Byk lagi gmbr . Semuanya ada 700 lebih keping gmbr . Dan mmg tak aa nk post smua sini kann . Byk lg cerita yg nak diceritakan pasal Terengganu tapi takpelah . HAHA . Malassss .

Cuma apa yg aku tahu , masa di Pasar Payang . Aku sesat . Dah laa jalan sengsorang . Like seriously , aku just jalan . Tak tahu ke mana arah tuju . Mngikut kaki . Then someone tegur . Oh maigadddd happy gilaaaaa . Sukanya lahaii . Thats all for now . Even tkde mood prgi Terengganu tp tkpelah . At least dpt luangkan masa juga bersama Badarians . Love you all .


P/s : Thanks to my mum . 






No comments:

Post a Comment

Copyright © 2014 I dream'd in a dream , Blogger