3:51 PM

When i was ur friends .



A whole day , just sleep sleep andd sleep . Nothings to do . Rasa mcm arghhhh nak balik Septechs . Like seriously . Aku rasa dduk di asrama lg best kott . Ahakss . Mgkin sbb ada kwn baru . Well everyone know about us . Oh oh ya . Hmm . Kayy . Tggu lg 2 mnggu . My god . Lama lagi . Andd today . Ya . Harini . Dia pergi kem Fizik Chemist . At first , dia tak nak bawa fon pergi sana . And i was like . Arghh lawak ke ? Aku nak texting dgn siapa nnti . Mcm mna nak tahu dia sihat ke tak . Andd bla bla bla . Ternyata aura aku berjaya mmbuatkan dia untk mngambil keputusan utk mmbawa handphone prgi ke sana . Cikai cikai jelaa . Gila nak mati bawa yg canggih gitu kesana . Bkn prgi belajar nnti . Tak memasal kena rompak habis . Kayyy . Hmm .

So , ya . Again again andd again . Kami kena tahan selama 3 mnggu . So many things happen in 3 weeks . Rasa mcm sekejap je masa berlalu . Sedar sedar je 3 mnggu berlalu begitu sahaja andd now tgh mnghadapi hari hari cuti yang berlangsung selama 2 mnggu . Mmg dduk di Septechs , rasa ingin pulang ke rumah itu mmbuak buak . Tapi sejak ada dia , aku msih lg boleh bertahan selama 3 mnggu . So , ptg tu . Baring baring di katil asrama yg tilamnya empuk skli berbanding di rumah . Jenuh pusing ke kanan dan ke kiri tp mata tetap tak nak pejam walaupun badan terasa penat skli . Otak melayang entah kemana andd entah mcm mana baru perasan yang dia dah lama tak minum air epal delite . Hati mula berkata , otak mula berfikir . Yeahh . Ptg tu decide nak belanja dia air epal delite .

Ptg tu turun mcm biasa . As usual , rushing je memanjang . Entah apa yang aku kejarkan pun aku tak faham . Lps makan , pergi koperasi , beli epal delite dua . Mulanya nak beli satu je sbb aku kurang suka mnum air manis wlaupun kadang kadang aku batak air manis . Tapi , hm . Mmndangkan rasa mcm dah lama tak mnum air manis so aku beli lahh 2 kotak epal delite . Urusan pembelian sudah selesai . Aku pusing belakang . Ohh ya . Nmpk dia . Aku rasa mcm , err nak prgi ke tak , nk pergi ke tak . Tetiba rasa mcm nak letak balik epal delite tuu . HAHA Mcm apa aje . Last last kaki ni melangkah jua kesana . Aku bagi dia epal delite andd dia kata Thank You . Masa tu mnggelabah gila aku nak ckp yg aku dh lama tak nmpk dia mnum epal delite . Entah knpa . I dont knw y . HAHA . No reason . Dia yg ckp kayyy . Tp mmg btul pun . Lalu kami pun minumlah air tu bersama sama diluar surau sampailah azan berkumandang kotttt . Ohh ya . Kena tulis nama ohh . Sbb lmbat masuk surau . Kisah ? Dan ada ke patut dia tulis alasan masuk surau lambat ialah Tengok Hajar main longkang . Kay kay kayy .

Next , ada haritu . Dia panggil aku . Lepas maghrib . Kuat gilaa . Hajaaaa . Aku terkejut laa jugak . Aku pn mncri cari suara suara tu . Rupanya sebelah aje . Then aku marah dia , panggil aku mcm aku dah prgi jauh aje . Dh laa depan surau dia panggil . Mngganggu jemaah lain tahu . Dia kata dia ada perjumpaan utk yng Fiz Chemist tu . Dia nak aku tggu skli . Before that , dia tnya , yang aku mkn donut ataupun tak . Aku pun jawablah yang aku mkn . Then dia heret beg dia skli dgn donut ke tmpt aku tu . Dia bukak lalu kami mkn . Dia suap aku . Mula mcm tak nak aa dia suapkan . Tapi dia yang paksa . Dah laa dia sumbat besar besar donut tu . Sakit rahang aku . Time tu pulak suap depan Ika . Ahah . Ika hanya memandang sepi . Jealous mngkin . HAHA . Kayy tak lawak .

Other days , bila masa tu aku ada perjumpaan Badar . Kena kemas surau . Nasib baik aku dah mndi awal awal . Aku decide nak kemas telekung aje . Bnda yang paling mudah dan senang . Tak mnyebabkan aku keluar peluh dan kena mandi skli lg . Tak . Kay . Tak . Aku org pertama yang berjaya mnyiapkan tugas tersebut wlaupun urusan pembhagian kerja tuu , aku lahh org terakhir skli memikirkan apa yang sepatutnya aku perlu buat . HAHA . Lepas habis je , angin bertiup sepoi sepoi . Ptg ptg gituu , mmg pantang betul masa aku dicuri . Sbb aku nak rehat tapi apakan daya . Tugas weh . Tugas . Tapi pd haritu juga , sbnrnya badan tgh penat , berpuasa sunat . Mmg balik dpd surau , rasa mcm nak pitam situ aje . Tak larat . Entah knp haritu rasa penat sgt . Ohh mngkin sbb exam . Otak yg penat . Hm . Dan ptg tu juga spatutnya aku kena fikirkan brg apa yg perlu dibawa balik memandangkan esok hari adalah hari cuti . Tgh berjalan jalan smbil mnghitung langkah utk smpai ke dorm , nmpk dia . Lalu dia berdiri andd kami berjalan bersama . Berjalan entah kemana sampai lah terlajak ke aras 4 . Best gilaa naik situ . Angin kuat . Dengan pemndangan yang sungguh cantik . So ptg tu , smpailah jam 610 ptg kottt , kami dduk di aras 4 . Bercerita itu ini . Gelak itu ini . Manfaat masa yang ada mmndangkan lepas 2 mnggu nnti bru boleh jumpa balik .

Tghari td . Aku tidur . Ya tidur . Smpai ptg wehhh . So bila ptg tu , aku terjaga , check fon . 1 new message from her . Dia tulis kau . Dia ada hantar juga yg dia ingin aku disana bkn mereka . Tapi apa aku boleh buat . Tapi tapi tapi ada satu bnda yang buat aku terkejut dan rasa sayang sgt sgt dkat dia . Ya . Dia ckp dia tak free hair . Alhamdulillah . Hm .

No comments:

Post a Comment

Copyright © 2014 I dream'd in a dream , Blogger