12:45 AM

Now , don't let me go .

Feel awkward bila dah lama tak chatting dgn dia . I admit it tapi tahh laa . Dia pn mcm nak tanak je . Tapi takpelah , at least terluah juga rasa rindu ni pada dia . Ya Tuhan , aku bersyukur sesangat . Walaupun jarang berhubung tapi kami diberi kesempatan utk saling merindui antara satu sama lain . Ya Allah , jagalah dia . Aku tahu kau sebaik baik penjaga di muka bumi ini . Perkenankanlah segala doanya . Ampunkanlah segala dosannya . Tatkala dia sedang melakukan dosa , gerak kanlah naluri hatinya utk terus beristighfar kepadaMu . Terlalu banyak rintangan ujian yang kau berikan . Entah mcm mana lagi caranya dapat mnghubungkan hubungan antara aku dgn dia . Takpelah , takde rezeki nak berjumpa . Nak buat camane kannn . Sometimes , aku cuba cari masa . Setiap kali hari jumaat , punyalah penat otak memikir nak call Farah atau tidak utk bertanyakan pasal kau . Finally , aku decide utk call Farah . Rndu mmbuak tak tertahan hanya Tuhan je yg tahu . Lepas solat terus lari naik dorm . Korek tabung kot kot ada duit syiling takpun cari kad fon kalau kalau ada baki lagi kann . Alhamdulillah ada . Sepantas tuu jugak aku berlari brebut public smata mata nak tnya khabar pasal kau .


Kata si Farah , kau okay je . Baguslah . Even kau tkde depan mata aku , at least aku tahu setiap prkembangan kau . Jgn sesedih ye sayang . Allah ada untukmu . Berdoalah sebanyak mngkin . Jgn pernah berputus asa . Aku disini hanya mmpu utuskan seuntai doa buatmu . Tak lebih dpd itu . Maaflah ye sbb itu ajelah yang mampu aku lakukan saat ni . Aku tak berdaya utk mncari jalan mcm mana kita nak brjumpa . Biarlah Allah jadi pengantara antara kita utk saling utuskan doa sesama kita . Ya Rabb , bantulah dia disaat dia ditimpa kesulitan . Hanya kau tempat ku bermohon . Jangan biarkan dia mnangis atas dasar prkara yang tidak sepatutnya . Klaulah dapat ulang tayang smula memori lalu ..


Dear friends , Allah sentiasa ada utk kita smua . Allah sering teman kita kemana jua kita berada . Allah juga sering mndengar keluh kesah & rintihan hati kita . Cuma kita . Cuma kita lalai . Ego . Tidak mnghargai apa yang ada saat ini . Bermohonlah padaNya . Mohon keredhaan . Moga terkabul smuanya . Tabah hati duhai kawan . Hidup ini , penuh dgn pancaroba . Penuh dgn halangan rintangan . Moga Allah buka jalan utk kita . Insha Allah .

No comments:

Post a Comment

Copyright © 2014 I dream'd in a dream , Blogger