3:35 PM

May Allah bless us .

Assalamualaikum .
Okengg esok dah kena balik SepVoch . Buruk bebenor bunyinya tapi aku masih lagi mengaku yang aku anak sejati TEKNIK Sepang . Bukan VOKASIONAL Sepang . Harap Maklum . Anywy , next week ada perkenalan track utk road run . Aku pling excited bila ada road run . Since bila pun aku tak tahu tapi yang pasti aku bakal melihat dunia luar dpd Septechs . Kauuu kemain berbunga hati aku . Tapi skejap je hati ni berbunga sebabnya ma & ayah serta adik adik yang lain balik Ipoh . Tht's mean , tkdelah orang akan melawat aku hujung mnggu nnti . Sedih wehhh sedih . Tuuu yang aku tgh lancarkan mogok aku ni . Ma ajak balik skli tapi cnfirm tak boleh punyaa sbb Pn. Nazli kata kalau nak balik , boleh . Tapi balik after road run . Road run tuuu 2 Feb . Ma ayah gerak balik Ipoh 1 Feb sbb ada kenduri . So tnggl lahh aku sngsorng dekat dorm . Diy , Eeyda , Maine & Asmak balik after road run . Alasannya sbb ada tuisyen dkat luar . Mai aku tak sure balik ke tak . Aku dgn Mai pn dah tak rapat sgt . Sbb nyaaaa biarlah rahsia . Klau rapat pun time ada perjumpaan Badar or somethng else .


Ohh ye , untuk pengetahuan smua . Alhamdulillah , aku jadi Badar . Badan Dakwah & Kerohanian . Mcm AJK Surau cm tu aa . Mulanya aku dah ambik masa utk sekian berapa bulan lamanya utk memikirkan hal ni sbb byk dugaan berlaku . Dpd tahun lepas lagi . Andd now , aku dah decide tanak jadi Badar tapi akhirnya jadi jugak . Tapi takpelah . Berubah kerana Allah bukan kerana sesiapa pun . Aku mmg tak sesempurna mana pun . Kadang kadang jerit tak tentu hala . Mncapap sana sini . Gelak kekuat . Ye aku tahu smuanya . Aku cuba kawal diri ini , insha Allah , Allah itu ada dan akan bantu aku utk terus melakukan perubahan . Kadangkala perubahan itu tidak semestinya kena berubah terus 100% mnjadi perfect . Ia memerlukan masa jugak . Kang orang kata fake pulak . Aku pun kdang kadang fake jugak orangnya .

Aku tkdelah nak kata yang Badar ni 100% bagus . Ada je Badar yang mnggedik . Tapi apa aku kisah . Sbb aku tahu , masing masing pun tgh berusaha utk mnjad yang terbaik dan mnjadi contoh dimata org lain . Just pray for them & insha Allah it will be okay ;) So , kalau sesiapa yang mgkin terkejut aku jadi Badar , aku harap kau akan terus sokong aku . Bkn kutuk aku . Aku tomoi kanggg . Aku ingt lg . Masa mula mula aku decide jadi Badar dekat Aina . Pd esknya , ada minah ni bertanya yang aku ni Badar ke . Then , aku jawablah tak sbb aku malas nak mngaku . Biar dia tahu sndri . Tak lama tuuu , pada hari sterusnya , dia dah tahu dah yg aku jadi Badar tp dia tak tanya pape dah . Mgkin dia dah thu yg aku klau boleh tanak org tahu aku Badar . Bg aku , kalau nak berdakwah , tak perlu nak dihebahkan . Kayyy ayat mcm gampang je . Ahakssss .


Hmm . Tapi apa apa pun , andai itu takdirnya , aku terima segalanya . Moga Allah permudahkan segalanya . Insha Allah . Buat teman teman , aku tahu kau sedang bersedih . Bersabarlah ye ? Allah ada disisimu utk membantumu . Cuma ku mohon , jangan pernah berputus asa berdoa kepadaNya . Utk beberapa mnggu ni , aku rasa tak sedap hati . I don't know y . Since Junior masuk aku rasa mcm down gila gila . Entahlah . Mgkin ini salah satu ujian kepada aku utk sujud dan mngadu kepadaNya . Dan sejak akhir akhir ini , aku dapat rasa perubahan dia . Seriously aku terasa sangat sangat . Tak perlu dia lakonkan depan aku pun aku dah mula rasa . Ya Allah . Tapi andai kata ini yang harus aku tanggungkan sbg dosa dosa lalu aku , aku sanggup mnerimanya . Rapatkanlah hubungan persahabatan antara kami Ya Allah :')

No comments:

Post a Comment

Copyright © 2014 I dream'd in a dream , Blogger