11:54 PM

First day in hostel , school . 2013 .


Assalamualaikum .
How’s life ? Kayyyy dah 2 mnggu tak on . Hritu on Twitter je tu pun on pakai Ipad cikgu Hanis . Tu pun sbb ikut skli ckg prgi Bank . Eeyda dgn Maine yg nk prgi Bank . Ohhh my beloved teacher kayyy . Mohon bg penampar skg . Ahakss . Wokeyy , since 2 mnggu tak online , punyalahh ramai update blog right . Kayy kecemburuan makin meluap luap ditambah pula ramai pulakk yg update . Mmg nak bukak sesatu laa kann . Bhahaha . Kayy , nothing to do . Hw berlambak . Perghhhhh kemain byk task ckg kasi . Semuanya nak kena hantar Isnin nii . Juling mata aku nak siapkan satu persatu . Dah aku tanak bebanyak ckp , kita trus brcerita on my first day at hostel in 2013 . Awesome gituuu ~

Gebang kata nak kluar 130 tghari lepas zohor . Mmg kluar lepas Zohor tp bkn 130 . Pkul 2 lebih baru gerak to Septechs . Ohh ye antara percaya atau tak , pada malamnya aku mnangis . Then , time dlm kereta aku mnangis jugak . Sedih bkn jalan cerita hidup aku ? Spnjng ke Septechs mmg mnangis shinggalah msuk persimpangan perkarangan Septechs . Aku nmpk kereta Diy . Ada je dpn kereta aku . Berbunga jugaklah hati aku tgk dia kannn sbb aku ingt aku yg pling lewat . Dorang smua dah janji nk smpai awal . Tiba-tiba *suspen* , baru tringat baju korperat aku trtiggal blkang pintu . Hah sudahhhhhh . Mmg parah aa . Dh laa esoknya nak kena pkai baju korperat . Habislahhhhh akuuu !! Last last call Dayang sbb Dayang dtg lmbt and dia tlg bwakkan baju korperat aku . Alhamdulillah .

Smpai je trus prgi DM . Nmpk Camin . Lg berbunga hati aku . Dia pn baru smpai . Hampehh btul . Ingtkan dia paling awal :3 Dah daftar bayar itu ini , jumpa kenkawan , last last aku dpt dorm GB203 . Sedih sgt sbb tk dpt satu dorm dgn Camin . Camin satu dorm dgn Eeyda . Dorang GB202 . Sbelah sbelah je dorm kami . Aku satu dorm dgn Diy and Asmak . Syukran . Aras 2 beb . Dia punya penat jgn crita aa kannn . Kemain mnangis mnangis aku nk naik aras tu . Bhahaha . Dh angkt brg smua , kemas , and ktil aku , aku dpt katil bwah . Tanak dh katil atas . Penat cuitttt . Locker pun sbelah katil je tapi saiz locker dia perghhhhhh tkde kecik lagi ke hah ? Kayy pine , aku terima seadanya . Aku pn mula mndera Anye ajak berkemas skli sbb bab bab mngemas ni aku tkdelah smpai mncapai tahap failed . Stakat lulus C , D tu padalah kottt kann ? Asmak dapat katil atas aku , Diy of course my baby dorm tidur sbelah aku :D

Utk malam pertama kali nya , tetiba kitorng kena pergi sekolah , susun meja dan ambil buku teks . Konflik sikit time nihh sbb Asmak lahh . Ahhhh malas nk crita part ni . Tp yg aku bengangnya , si Naim pnggil aku Lempeng dkat bilik SPBT . Ohh ye , fyi , aku dilantik sbg Penolong Ketua Tingkatan . Aku taknak wehhhhhhhhh ! Tp apakan daya , kputusan telah pn dibuat dan aku trpaksa mnerimanya :P Adli sbg Ketua Tingkatan . Moga dipermudahkan sgalanya sbb aku tkde pngalaman jd PKT ni . Mcm mcm bnda jd spnjang jd PKT . Ye , sgala bnda yg memalukan . Ustazah suruh buat lain , aku pi buat lain . Arghhhh . Tp jgn trkejut ye sbb tetiba tahun ni aku jd bising skit mgkin sbb Asmak ada ? Maaf .

So , malam tu mmg berpeluh habis laa sbb kehulu kehilir . Kesana kemari . Bila time tidur , lena gilaaaaaaa sbb pnat sgt . Dan yg pling aku trkejut nya bila awal 5 pagi lg dorang dh bukak lampu , siap siap mandi and aku mcm WHAT DE HELL ! Aku dh biasa bngun 530 pg kottttttttttt ! So , nak tak nak aku pn bngun jelaaa siap siap prgi mndi since hritu first day sekolah . So far , keadaan memuaskan . Cuma ada lahh time Science ke PKU . Rasanya PKU kotttt , perghhh mngantuk dia alahai rasa mcm dh nak rabak mulut aku mnguap nya . Subjek lain okay je mata segar bugar , tiba je PKU , mulalah mata ni memain main pulak . Mnggu pertama sekolah , tkde prep . Spnjng 4 hri tu , ada ceramah je memanjang . Aku bahagia laaa jgak sbb time tu hw tk byk sgt en so klau ada ceramah pape ke , aku tk kisah . Tp mnggu kedua dah tkde ceramah pape dah . Mnggu pertama je mmg spnjang hri tu klau boleh nak jmput smua penceramah bg ceramah dkat kami . Awal awal lg pn dah ada bngkel Easy Add Math .

Time Easy Add Math ni , mcm hapehh je . Ktrng kena angkat meja kerusi sndri . Tkpelah kann kna angkt sndri tp masa program tu nk start , time tu laaa bru trhegeh hegeh kena cri krusi bagaiiii ~ Nasib baik bengkel tu best kalau tak aku Taekwando sama diaaaa . HAHAHAHA . Mcm biasa , aku blik naik KTM . Sangat penatt dgn ditibai hujan selebat lebatnya . Baju basah jgn cerita aa dah serupa mcm aku tk pakai baju . Dgn beg basah , buku pn !!!!


So , 2 mnggu pertama persekolahan sangat memenatkan lagi lagi time hujung mnggu tu . Aku , Min , Diy and Eeyda cadang nak angkt locker kami naik dorm . Finally , ktrng dpt balik locker kami yg dlu , yg besar , yg best tuuuuuuuuu . Aku share dgn Asmak . Just letakkan buku and baju skolah je . Penat jgak nak mngangkatnya . Smpai aku sakit pinggang dan smpai aku ‘ Bulan Mengambang ’ . Mu pahe pahe sndri jelahh eh . Dah kritikal sgt pinggang ni . Entahlahh , nk jumpa doctor tp tkde masa . Dgn ditambah sakit belakang hanya Allah je yg tahu .

Wokey aa , tanak cerita pepanjang walaupun sbnarnya ada byk lg nak dkongsikan sesame tp masa mncemburui kita . Lap air mata japp . HAHA . Seriously mnggu ni busy sgt . Hw , byk tk siap lg . Isnin ni jgak ckg nk tgk . Ahhhhhhh . Redha jelahh . Cuma skg ni ada konflik skit . Msalah jiwa aku yg tak tnteram . Hanya Allah je yg tahu . Perkara ni takde siapa yg tahu . Allah juga Maha Mengetahui . Dia tahu smuanya . Walau trperinci mana sklipn aku cuba berahsia , Allah pasti tahu jugak . Cuma skg ni , aku cuma sgt sgt sgt berharap agar dipermudahkan segalanya . Lately , jiwa aku rapuh sgt . I don’t know y . Cuma skli hritu , tah camane , aku menangis . Eeyda je tahu . Ya Allah .


Ya Allah hanya kepadaMu tempat ku mengadu . Permudahkanlah urusan harianku , dunia akhirat . Dikala hati dilanda sepi , mohon kau terangilah jiwa ini dengan limpah kurniaMu . Sesungguhnya , kau Maha Pengasih lagi Maha Penyayang . Redhakanlah hati ini andai ujian datang bertimpa kpd ku . Moga aku dapat mnghadapinya dgn penuh keimanan dan kesabaran . Andai ini jalan untuk mndekatkan diriku kepadaMu , aku redha Ya Allah . Astaghfirullahalazim .

Sabarlah duhai hati . Dibibir terluah lain . Dihati terasa lain . Apa yg aku mmpu skg ni , hanya berusaha mnjadi yang terbaik dimataNya dan berserah segalanya kepadaNya . Dia Maha Berkuasa :’)

No comments:

Post a Comment

Copyright © 2014 I dream'd in a dream , Blogger