1:13 AM

Life .


Well , aku akan terus mcm ni . Lalui segala pahit manis . In shaa Allah i will . Tapi aku jd panas btul dgn seorang hamba Allah ni . Aku tk tahulah sama ada aku mengutuk dia atau aku brcerita dkat sini sekadar pengajaran . Entahlaa . Kalau boleh aku tak nak bermusuh dgn sesiapa mahu pun berdengki . I am me . Suka hati kau lah nak judge aku mcm mana . Honestly , aku penat dgn permainan dunia . Benda ni dah lama dah cuma setiap kali aku bukak Pesbuk , check notification , rasa mcm segala apa yg dia ckp tu buat aku sentap . Serious kayy . Mmg aku ambik serious hal ni .

Okay , as you know , aku pun tak kisah org nak judge aku mcm mana sekalipun dan mmg tknk kisah lahh , senang cerita . Tp bila ' someone ' ni dia ckp mcm tu , sentap bhaii . Fikir aku Alien apo tkde perasaan . Adat manusia brdengki . Aku tk tahulahh kot dia dengki aku ke apa . Tp rasanya mcm tu lahh . Astaghfirullahalazim . Mgkin aku menuduh ? Moga Allah ampunkan dosa aku yang satu ini .

Kau ni asyik LIKE status org aje . Status itu ini , gmbar itu ini .

Salah ke klau aku Like status atau gambar yg aku suka dekat Fb ? Rasanya takde salah . Tp entah dia ni . Aku mcm tersentap . Mmglahh cara dia brcakap tu sambil gelak . Tapi tapi tapi , klau dia nak Like , Like ajelahh . Tk payahlah nk kata aku batak hot Like dkat Fb . Aku upload gmbar aku pun , bknnya aku mntak dorang Like . Dorang Like mgkin suka tgk gmbr tu , atau pun sbb byk quotes aku selitkan dkat gmbr tu . Ada unsur kata mutiara , kata hikmah pasal Islam . 

Dan aku ter-sangatlah perasan , setiap kali gmbr yg aku post , dia tk Like pun . Aku tak mntak pun dia Like . Mmg tk harap apa apa pun dpd awak awak awak smua . Tk mention pun suruh Like . Suka hatilah korang nak Like ke tak . Andd aku Like gambar Someone ni pun bkn sbb aku nak suruh dia Like gmbr aku , tp saje je . Sbb aku tgk gmbr tu lawa , cantik , comel so aku Like ajelahh . Mcm segala status dia jugak yg dia post . Aku Like ajelahh . Tp dia tk prnah Like aku punya status pun . Kayy nmpk mcm aku batak Like status kan ? Ohh tak lah , aku tk mntak pun dia Like status aku . Tkpelah aku tak kisah :') Honestly , aku mmg tak kisah langsung .

Ohh ye , ada sekali tu aku nak copy quotes yg dia post dekat Fb . Then dia marah . Ahaks mgkin dia marah , entahlahh . Tak tahu . Tp gaya dia ckp mcm dia marah . I don't mind :P Pastu dia cakap yang dia penat penat fikir ayat tu ( quotes ) senang senang je aku nak copy . See ~ Kedekut btul . Okay dpd situ aku mcm tabik aa yg dia ni boleh fikir utk cipta quotes tu . Alih alih bbrapa hari kmudian , aku google quotes & gmbr dpd tumblr * Kotttt * utk blog , skali trnampak lahh AYAT yang dia kata ' Penat penat fikir ' tu .

Takpelah bnda dah lama berlaku . Andd you guys lahh orang yang pertama sy bagitahu . By the way , thanks for reading coretan tak sberapa ni :') Assalamualaikum . Ohh ye gambar diatas tu , tetiba pulak aku jadi minat nak edit bgai , selit quotes itu ini . Dan tak lupa jugak , aku baru join ask.fm . Kayy siapa yg ada tu Follow lerr :) Anddd klau tkde pun , tkpelah . Aku ada ltak html box utk ask.fm tu . Sebelah kanan ni , wrna pink tu . Pandai pandai usha lahh eh :* Assalamualaikum .

No comments:

Post a Comment

Copyright © 2014 I dream'd in a dream , Blogger