5:11 PM

Future .

Sedar tak sedar umur aku dah nak menjangkau 17 tahun . Alahaii tua betul . Sangat terasa tua . Kalau bumi pun dah tua , apatah lagi manusia macam kita ni . Hai hati . Bersabarlah segala kritikan yang bakal dilemparkan kepadamu . Sesungguhnya , smua manusia tidak pernah lari dpd melakukan masalah . Bersabarlah duhai hati . 


17 tahun . Stahun aje lagi sekolah . Lepastu freedom . Semua orang cakap mcm tu . Termasuk aku . Tapi bila difikir fikirkan balik , dugaan tika ini sebenarnya untuk mnyedarkan kita tentang hakikat kehidupan yang sebenar , yang bakal kita lalui . Ini baru sikit babe . Alahai , biasalah masa remaja , smua masalah berkaitan hati . Patah hati lahh . Putus cinta dgn boyfie/girl lahh . Itu lah inilah andd so on . Seriously , bila aku duduk depan cermin , tenung dalam diri masing msing , beruntunglah kita . Apa yang kita kata FREEDOM sangat tu ? Tak bermakna langsung . Lepas ni dah kena kerja . Takde study study dah . Mgkin akan sambung belajar , tapi tak sama sambung belajar di sekolah dgn sambung belajar di Uni/Kolej .Sangat berbeza . 


Terlalu banyak lagi dugaan yang bakal kita tempuhi di masa hadapan kelak . Just wait and see . Andd masa tu mulalah menangis bagai itu ini , sbb tak snggup hadapi dugaan atau ujian . Okayy , tapi cuba bayangkan ye , masa sekolah , makan pakai smua mak ayah tampung . Tapi bila dah kerja , smua nya kita kena tanggung sndri . Saat itu , baru kita faham kesusahan yang pernah mak ayah kita lalui . Masa tu baru terfikir yang ayah dgn mak pun pernah lalui mcm tu . Smuanya saat itulah . 

17 tahun . Serasa mcm tak snggup nak lalui saat ini . Saat dimana aku bakal mnduduki SPM . Peperiksaan yang mnntukan bahawa berbaloi tak mak ayah aku hantar pergi sekolah selama 13 tahun . Berbaloi ke kalau sebiji A pun aku tak mampu capai ? Selama 13 tahun kita bersekolah , bila dpt result , 1A pun kita tk mmpu capai . Tak berbaloi sayang :') Ye , aku takut sgt . Takut tak mampu bahagiakan hati ma ayah . Hati smua orang yang aku sayang . I'm afraid . Help me :'(

No comments:

Post a Comment

Copyright © 2014 I dream'd in a dream , Blogger