3:51 PM

Should i ..?


Baru baru ni , 21 Dis 9 mlm , aku prgi Langkawi dgn nenek , mk Li & mk Enol . Biaselah jenjalan beli coklat and mcm mcm lg . Tkde ape yg seronok mse tuhh sbb hati berdebar bile mengingatkn PMR akan kluar pd esk hrinye . Semestinye rse takut tuhh ade tp mse tuhh aku dh pasrah , redha , tawakal aje bile ape yg aku dpt . And bile esknye pkul 10 pg aku call ma . Aku tnye ma prgi naik ape , dgn siape . Sayu hati bile aku dpt thu yg ma jln kaki dpd jusco smpai ke skolah . Yelahh org tk berduit . Anak mne yg tk nangis bile ma snggup jln kaki smate mate nk ambik result . Tp Alhamdulillah . Lpas aku hbis mkn , aku naik bas & dok relaks jap tggu org lain naik bas smbil tuhh aku doa yg aku mntak mntaklah sgt dpt result yg cmerlang & mmbanggekan kdua dua ibubapa aku . Lpas je aku aminkn doa aku ttbe ma call . Dlm pd mse yg sme aku dh cuak . Terase nk kluar balik sgale ape yg aku mkn mse tuhh .

Ma        : Ika , ika , ma gembira sgt .
Aku       : Ika dpt brpe ma ?
Ma        : 5A ika . Ika buat ma gembira sgt .
Aku       : Hah 5A ? Yeke ..

And mse tuhh aku nangis . Yg mkcik aku , nenek & adk adk sedare & sesape yg trdgr aku jerit dlm bas tuhh msti trtnye tnye apesal budak nihh mnangis mnjerit tk tntu pasal . Driver bas pun trkejut ttbe penumpang menangis mnjerit mcm tuhh . And bile aku dh reda , aku ckp dkat mkcik aku yg aku dpt 5A . Trus mkck and nenek ckp Aminn . Alhamdulillah . And on the spot , nenek belikan ape yg akuu nk . Berbalang balang coklat die bg and aku rse syukur sesangat sangat . Terase penat lelah aku slme nihh berbaloi jgakk . Alhamdulillah ..

Akuu msuk kelas 4 Aset that is aliran account memandangkan tahap keminatan aku trhadap science nihh 10 peratus ajeee hehehe :D Okay aa tuhh , dpd tk minat trus kn ? Second day skolah hrituhh aku msuk kelas 4 Sigma sbb Pn. Usha yg suruh . So dlm keterpaksaan , aku ikutkn lahh jgak . Kebetulan mse aku msuk dlm kelas sigma tuhh , dorng blaja Fizik . Ya Allah kau main mengantuk lg bile ckg tuhh ajar . Bru intro je doee , belum tajuk tajuk kecil tu lg . Sepnjang mse sub Fizik tuhh , rsenye mcm dh nk tercabut rahang mulut aku nihh . Mne taknye , mnguap aje weyhhh . Itu bru Fizik . Ade jgak harituhh , akuu blaja science biase aje dkat 4 Aset pn dh tersengguk sengguk mnahan betapa akuu tak paham ape yg ckg tuu katekan . Yelahh , org kelate sebutan die tak brpe pahe’ skitt neh ?! .

Guess what ? 2 tahunn akuu nk sgt bnde nihh & now aku dpt ape yg akuu nk tuhhh . ALHAMDULILLAHH akuu bersyukur sgt sgt . Thanks ayah , thanks ma ..
And now cube teka , ape yg aku dpt ? HAHA :D Ofcoz laa DSLR . Bnde tuhhh yg akuu impikan sejak form 2 dluu . Amin . Then , akuu citer dkat Farah , Zulaikha , Fatin , Soraya , etc . Dorang tumpang gembire dgn ape yg akuu dpt skg . Semuanye usaha akuu sndri . Klauu PMR tk lepas , mmg harapan lahh aku nk dpt DSLR tuhhh .




Mcm mcm cerite yg akuu dgr skg nihh . Dan yg peliknye , semua berkaitan dgn akuu . DAN RESULT PMR akuu ! Akuu tk tauu apesal dorng nk sibuk sgt intai intai luar dlm kain org . Honestly , menyampah gile doee dgn org mcm tuhhh ! =,=

Td dkat skolah , nk beratur tp hujan so terpakselah bersempit sne sni . Then bile dh hbis bce doa , ckg ckp apetahh tp yg pasti sebiji huruf pn aku tk dpt . Tahu tahu je dh gerak msuk ke kelas msing msing . Ttbe , Soraya ckp toooott toooott nk msuk SBP . Bile akuu dgr jehh mcm tuhh , rse jeles pn ade jgak . Namun apekan daya , mne lah layak utk org mcm akuu nihh . Pastuhhh bile dh naik tangga uhh , aku nmpk toooottt and die ckp dkat kwn die
“ SBP nk pkai bju ape hah ? ” .
..
So betullah yg die nk msuk SBP ? .. Hmm :D Td bile blik skolahh ttbe ma ckp yg ade brite gmbire utk akuu . Akuu pun ye kan ajelahh en then ma tnjuk hnfon and sruh aku bce msej tuhh . Aku pun bce . Bce punye bce , rupe rupe nye akuu dpt msuk skolah Teknik Sepang . On the spot aku trus call soraya . Tp soraya tk tau lg yg die dpt atau tk . So kne tggu call dpd soraya mlm nihh :(

Huhhh , dkat skolahh td akuu buat pendahuluan karangan . Tp sbenarnye time tuhh tk buat pun . Dok sibuk membilang hari bile nk balik rumah and nk mkn ! Ttbe , Fatin ckp yg ade teeeeett lalu dpn klas . So , aku mcm buat taknk tahu lahh tp dlm hati kau main berkobar lg nk tahu sme ade btul ke yg tuhhh teettttt . Jd , akuu ajak shaa prgi toilet kate nk ter- memandangkan shaa nihh mmg suke ukur skolah . Then , kluar dpd kelas aku nmpk tettttttt tuhh . Die ckp something tp aku hnye senyum and trus blah prgi toilet mmndngkan niat aku nk tgk tetttt betul wujud atau tk tercapai . Aku msuk toilet , pasang air & duk diam aje . Mse tuhh rse mcm nk nangis ajee . Entah knpe rse seram sejuk bile aku tgk die . Sumpah aku tkut tgk die . Takut bnde dulu jd lg . Then aku blik kelas , aku pgg tgn Farah sekemas kemasnye . Entah ttbe rse sejuk sgt tp dlm pd mse yg sme peluh mengalir sederas derasnye . Sumpah akuu takut ..


Copyright © 2014 I dream'd in a dream , Blogger