5:01 PM

Sepuluhharibulanjulaiduaribusebelas :DD


Mcm biasa lah hari Isnin & Selasa sudah mnjadi rutin harian apabila terganggu dgn keals keals tmbhn di sekolah . Cube kauu tnye dkat aku yg akuu penat ke tk ? Then , mmg akuu berikrar aa yg akuu sungguh penat . Ditambah pula dgn nk mempractise oral yg entah dpd kurun mne lah pnjang lebarnye skrip ia .

Then , harituh pergi stadium . Awal awal lg dh bngun then siap siap ape sume , trus tggu dkat simpang jln . Dgn keadaan sunyi tambah gelap nyaa . Nasib baik ma ikot sme skali join menunggu org . Akuu mmg suke part part menunggu org ni . Hobby . Ditambah pula dgn org yg tak tepati janji . Fuhhhhhh . hampir 10 minit jugakla akuu tggu and akhirnya , Najla smpai jgak . Akuu naik & trus gerak . Sampai sampai sekolah , tgk dh rmai yg dtg . Aku ingtkan akuu org pertama dtg en , rupanya dorng lg awal . Tidu dkat skolah err ?
Dh smpai , akuu pun pkai bju Pndu Puteri then tggu bagai org bongok je dpn bilik seni . Lpastuhh , akuu pergi cri Soraya . Call call tp tk boleh . Rupanya betri hbes . Pdhal aku dh cas smpai dh tk muat bar tuh nk duduk dlm fon uh , tgk tgk low jgak . Ni kes nk menuntut jnji sruh beli hnfon bru aa ni . Lpas tuu akuu cri Soraya , tnye dkat spe spe yg knal dgn Soraya yg dorg nmpk Soraya tk . Tp ape akuu dpt .. ? Sorang pun tkda . And last akuu dh kabot sgt . Lncana bnde alah tu dh la nk kne pkai , trpakse la gagahkn dri untuk berlari 4x100 meter . Org tk start brlari lg , p aku dh start dh . Hebat kan ?! And Alhamdulillah , akhirnya aku jmpa jgak . Penat weyhhh . Fuhhh . ini bru cerita untuk Permulaannya . Belum lg Penamatnya .

Yang penamatnya , bila kitorang tukar beg . Jd satu masalh bile kitorng terpisah . Ckg sruh pergi duduk dkat tgh stadium mngikut kumpln masing masing . Aku bawak beg Soraya , henfonnya , kameranya . And Soraya bwk beg , nasi akuu , botol air dan sgale mcm bnde yg ade dlm beg tuu . Then bile nk brsurai , akuu tggu dakt tmpat yg akuu sruh Soraya tggu uh , tp tkda . so , akuu dh pun mula aksi aksi kabot . Dh mcm tk tntu arah . Last last aku prgi dkat bas . Naik bas . And ttbe Myra Sazali pggil akuu :

Myra : Siti Hajar , Soraya naik bas yg tuhh . Dia dh prgi .
Aku : haa ? Alaa . ni barang die mcm mne niii .

Bile akuu tgk dkat bas yg Myra tnjuk tuu , akuu nmpk Soraya tgh lambai dkat akuu . Muka mmg kesian sgt dh aku tgk . Sbbnya , hnfon ade dkat akuu . Kamera lg . etc . Akuu pun dh mulai cair & jatuh hati , sugul melihatnya . The end , kitorng jmpa dkat skolaa .

No comments:

Post a Comment

Copyright © 2014 I dream'd in a dream , Blogger