8:54 PM

Genting Highland

Assalamualaikum .

Alhamdulillah plan nak pi Genting Highland with Kak Ayla and her husband tercapai jugak finally . Wlaupun rabak duit aku sbb skg tgh saving untuk sambung degree . So semalam kak ayla and abg shah ambik aku dekat rumah around 930 pagi then terus pergi rumah cikpah katanya ada makan makan sikit kononnya open house tapi versi pagi punya . First time kay open house pagi but its okay menu dia smua sedap sedap belaka mgkin sebab pagi tu aku tak breakfast apa apa luls . Then 10 lebih mcm tu gerak terus naik genting lalu jalan Batang Kali which is mmg dekat lahh nak balik rumah nenek . Boleh bekpes kali kedua kottt haha . Smpai atas around 11am mcm tu lah kot aku pun tak menengok jam . Tapi sebelum tu kitorg ada singgah dekat air terjun . Ada dekat tepi jalan dekat dgn rumah org asli mcm tu lah . Singgah sekejap je sebab gua yg jakun jarang nengok air sungai cehhh haha . 

At first masuk Strawberry Park . Jalan jalan je bolehlahh . Kalau nak petik buah , kena bayar lain pulak . 100 gm berapa hinggit ntah . Oh yaa entrance fee untuk Strawberry Park tu only RM8 . Bukan Strawberry Park je yg ada dekat situ . Nnt ada mcm taman Lavender oh seriously aku suka sgt yg ni sbb lawaaa sgt . Nope actually aku peminat tegar bunga lavender . Acah acah dekat Melbourne gitu huhu . Actually taman Lavender ni kena bayar tauu tapi dia tulis free so gua dgn excited , pakai redah aje . Ambil gmbr mcm biasalah kan ajet ajet retis ni mmg payah sikit . Then ada garden which is banyak gilaaaa bunga . I don’t know bunga apa tapi lawaaa . Setakat nak photo shooting dah boleh sgt . Then ada Mushroom apa ntah . Mcm show room lah . Gua sempat beli mushroom sepeket RM6 100 gm . Cendawan dia kauuu gemuk gemuk haaa mmg sodap buat tomyam and else .

Oh btw , dekat Strawberry Park ada photographer . Gmbr yg dorg tgkap mmg lawaaa . Yelahh Nikon kannn . Iolss mampu ada Canon ajooo . Tapiii harga dia daebakk . Bila kitorg turun bawah untuk pilih gmbr . Dpd 32 pcs tggl 6 pcs then tanya harga smua tu , trus kitorg delete smua gmbr . Sbb mahal . Beriya pilih gmbr ye dokk last last tak beli pn . Mmbazir masa disitu ye . Dan mmbazir masa posing itu ini . Kau tahu dia punya beriya cina tu surh posing itu ini sampai basah ketiak aku posing tau . Dh laa rmai org , lpstu dia tgkap gmbr aku sorg je , sbb kak ayla dgn husband dia . Takkan aku nak nyelit pulak en . Serious . Malu kay malu . 

Then naik skywayyyyy ahhhh seronok . Even ramaii , nsib baik kerajinan nk mnunggu tu ada ye . Fortunately . Kalau tak burn je RM12.80 . Sbb mmg ramai yang que untuk naik atas . Hrga RM12.80 , dua hala . Naik skyway , nak smpai atas only 20 minutes mcm tu lah kottttt . Berdesing telinga naik atas sbb kita mula mula dduk tmpt yg crowded tetiba naik skyway , tmpt tu sunyi , aku rasa telinga aku dh takde sbb lgsung tak dgr apa pun . LOL 

Dh smpai atas , kitorg trus pi makan dkt Marry Brown . Dahaga dia mmg tak terkata apa ahh trus aku sambar air jee . Perut gua kenyang air je lulss . Lpstu kitorg jalan jalan dekat luar jee ambil angin etc . Sejuk hokayyyy . Fefeeling di Melbourne gitu hahaha . Lama jugak dduk atas tuu . Konon pukul 2 nk turun padahhhallll pkul 2 tu still beratur lg dkt skyway huhu . Aku tak ingat turun bawah pukul berapa . Maybe 4 lebih mcm tu lahh . Masa tu kaki aku dh terkulai sbb pakai heels you know rasa lenguh dia mcm mana sumpah nyesal . 

Naik kereta , abg shah bawak laju laju buat drift , aku dekat belakang dh mabuk nak muntah semua ada sbb laju sangat . Perut aku mula la main dram kan . Nsib baik tak jauh sgt . Abg shah bawak laju sbb masa tu nak pi open house rmh kwn dia . Nyempat lg even dah pukul 6 lebih . Nasib baik ada cendol . Sodap jugaklahh mgisi ruang perut yg tadi bergelora .

Dalam pkul 7 tu kitorg pun beransur pulang . Masing masing muka dah toya penat gilaaaa kauuu . But i had so much fun yesterdayy walaupun penat sakit kaki lepastu mission nak masuk Haunted Adventure berkubur. Its okay next time boleh pi lg . Smlm kita survey survey hrga . Easy as ABC . Sbb lain kali blh bajet bajet duit untuk datang lagi sekali . Huhu bak kata kak ayla atleast kena bawak 1k kalau betul betul nak enjoy dkt genting . At least wehhh . 1K tu tahu takkkk , 3 bulan gaji aku tauuu haaaa . Tu pn kalau kerja full lah . Critanya skg , duit aku bru 800 je .Tu pn tolak tolak pi genting smlm tggl 700+ . Tu pn dh puas berjimat dah haa .

Nak tengok gmbar , boleh tgk dekat insta @sihasyaavii . Nak follow , boleh . Taknak follow pun boleh :)

Oh ya by the way esok result UPU keluar . Ketaqqq jgn cakap lah . Boleh tahan ketaq dia mcm mana so aku nak pesan awai awai kepada yg saing saing gua , boleh taip UPU [jarak] RESULT [jarak] No KP , siap siap supaya esok pagi bangun terus send je ke 15888 . Kalau mcm aku , yg bekerja pn boleh taip awal awal . Sharp 12 tghari , trus send . HAHAHA . So GOODLUCK semua ! Nnt roger roger kita ye awak awak dpt dekat mna kot kot satu kolej ye dok . Huhu

No comments:

Post a Comment

Copyright © 2014 I dream'd in a dream , Blogger