1:38 AM

3 weeks .

Assalamualaikum .

3 mnggu tidak meng-update disini . 3 mnggu tidak melawat disini . Mencoret disini dan pelbagai . Bukan kerana menghilang . Merawat luka di hati tapi memerlukan rawatan terapi hati . HAHA kayy mengarut . 3 mnggu takde . Tak balik . Stay in hostel . Sungguh ohsem kayy . Love it . 3 mnggu juga berbuka puasa di hostel . Bersama kawan-kawan . Andd now , baru dpt merasa berbuka puasa bersama family .

Malam pertama Ramadhan , sgt meriah mgkin . Ahak . Ya . Dimulai dgn tarawih . Mcm biasa 8 rakaat . First first mesti excited bukan ? Next day , cara berbuka puasa bg tahun ni berbeza sikit sbb kalau tahun lpas berbuka di DM . Tp thun ni , berbuka di surau . Dibekalkan dgn kurma dan air mineral . Alhamdulillah kenyang . Boleh dikatakan setiap hari nasi aku tak terhabis . Melantak air je lebih . Nak kata cuaca panas , takde pulak . Suam suam kuku je . Tp disebabkan aktiviti persekolahan yg mmg buat bdn aku mati sebelah . Penat gilaa weyhhh . Tapi seriously thun ni best laa jugak . Dpt berbuka di luar . Di Masjid Besi . Tu pun sbb aku tak balik rumah . Stay di asrama . Malas nak balik rumah . Kononnya dkat rumah tak bljr . Pdhal sama je . Dkat asrama lg syok rupanya tidur bila keadaan sunyi . Mahunya pkul 1 tghari bru bgun .

So thun ni juga ada berbuka puasa di Shah Alam . Tarawih di masjid negeri yg besar . Sesat kay sesat . Tp best lahh . Alhamdulillah . Thun ni juga suasana asrama meriah . Dipasang pelita bagai and else . Tahun ni juga ada majlis iftar with our family . Tapi tapi . Sobs sobs . Hm . Ayah dan ma tak dpt nk dtg . Reason ? Ada lahh . Tak perlulah dijelaskan disini . Sgt mengharap Tiket dtg . Byk bnda nak cerita ni . Berkali call di public tapi no answer . Hm . Ramai yang mkn cpt . Yelaa . Msti nak jumpa parents kan . Tnggllah aku sngsorang di meja tu . Sadis nyaa . Balik dorm . Baring . Rehat . Lps isyak turun . Pergi surau . Solat .

You knw what . Entah knp time tu homesick gila nak mati ahh . Asmak jahat . Dia ejek aku . Tp terharu sikit . Ahh ada lahh ceritanya . Siang tu puas melayan hati yg homesick . Mlm tu , tkde apa yg special pun . Ramai yg balik rumah . Tinggl lah 4 org je dlm dorm . Stay up sampai pkul 1 stdy akaun dgn Asmak . Then , layan lagu sampai trtidur . Bgun pagi . Terlepas sahur . Arghh . Then subuh ika kejut . Unfortunately !! Ada perempuan jalang ni buat cerita pulak . Pepagi buta dh buat aku takde mood . Klau tahu jd mcm tu , mmg awal awal aku pijak dia masa dia tgh tidur . Mati aku kerja kan . Mcm apa je perangaii . Kaki penipu betul .

Hari terus berlalu . Rasa mcm cepat sgt . Trial kayy . Selalu menghantui mlm mlm aku . Buat aku terjaga tetengah malam . Nk tahajud tapi Allah haihh , mata ni mngantuk sgt . Dlm pkul 5 pg tu nk buat tp tk nak buat dpn org lain . Faham faham jelahh .

No comments:

Post a Comment

Copyright © 2014 I dream'd in a dream , Blogger