12:35 AM

5 Julai 2013

Assalamualaikum .

Di malam yang hening , ku dduk di depan screen komputer , entah apa yang ku merapu pulak skg ni tapi yang pasti aku nak cerita pasal Hari Akademik . Wahhh . Best ? Best kena marah dgn parents ? HAHA kayy ni tak lawak ye ?

So , pagi pagi tu aku bngun lambat sikit memandangkan kbtulan pg tu bulan mengambang . Pkul 6 . Awal sbenarnya . Klau tak , mmg aku bantai bngun pkul 630 pg . Wakakaka . Sbb pagi tu nak kena kemas barang utk balik ke rumah . Hm . Pg tu takde mood sbenarnya nak mngemas . Rasa malas sgt nak balik . Terlalu byk bnda nak difikirkan . Tapi nak tak nak , aku kemas jugak . Siap berkemas smua , pergi mandi , letak brg dkat bawah , pergi DM , dan mcm biasa , gerak pergi sekolah .

Pepagi tu lagi dah kena seret pergi kantin beli karipap . Lpstu prgi dataran kipas beli air gedegang . Terkejut aku minum air gas pepagi buta . Lepastu , pergi merayau japp . takde kemana pun . Pergi KM3 . Pastu pergi merayau mana tah lg tapi yg pasti 8 pg aku msuk kelas balik . Study kejap melainkan org lain bca novel . Cehh nak kata aku rajin aa ni . HAHA . Tak pun .

Manakala ada yg lain dok sibuk hias kelas . baru skg nk hias kelas . Mcm pelik . 9 pagi dh mula parents dtg . Mcm mcm fesyen , gelagat dan byk lg . Sgt kelakar wehh . Tapi cuma pagi tu sedih sikit . Parents org lain dtg tapi parents aku tk dpt dtg . Sedih kay sedih . Tapi takpelah aku faham . Mereka busy . Byk lg bnda nk difikirkan dpd report card tu . Ye tak ?

Penat tgk org , penat merayau , so decide balik dorm . Tidur . Lagi best . Dlm pkul 1030 pg tu , balik dorm . Sbelum tu ambil fon dlu sbb malas nak patah balik ke skolah smata mata nk ambil fon . Kelentong . Padahal aku kna ambil pkul 12 . Sbb parents takde tp mmg tak aa nk tggu smpai pkul 12 kan . Aku suruh Abby ambilkan . Balik dorm ~

Balik dorm , makan bihun segera japp sbb lapar . Lpastu tidur . Pkul 12 bangun , cari mesin basuh free , basuh baju . Haaa . Senang hdup aku . Takyah kluarkan duit . Siap basuh baju smua , turun DM , makan . Habis makan , naik atas kemas brg . Lipat baju . Sambung tdur balik . Smpailah pkul 2 . Tak trfikir pn yg bas akan ambil atau tidak . Klau tak ambil , mmg aku kena bermalam dkat situ . Hari Sabtu bru balik . Tapi mcm lawak je . Kangg NAPES dtg naya ajeee .

Oh ya cerita pasal Napes . Hmm . Haa . Kayy . Masa tu prep dkat bilik gosok aras 1A . Abby baring atas riba . Terpandang bawah simen utk gosok baju tu . Tahh mcm mna nak explain . Aku pn tk tahu . Pepandai faham lahh eh . Lpstu dia terpandang tulisan nih .

NAPES JUVINILE

Dia suruh cari maksud perkataan juvinile . Mmg tak ada pun dlm kamus . Aku malas nak cari sbb nak siapkan homework . Aku suruh dia cari sndri . Aku tnya kenapa . Dan dia pun bgtahu yg pasal dia jumpa perkataan tu . Aku rasa mcm pelik . Lalu terlintas ssuatu di fikiran . Aku cerita apa yg aku terfikirkan sbb aku rasa mcm pelik . Tapi takdelahh cerita dkat situ jugak . Tak berani aku . Aku cerita masa sbelum naik dorm . Time tu suasana bising skit . Takdelah takut sgt .

Since dpd situ , aku sering tertanya tanya , apa motif org tu tulis perkataan tu . Dan kenapa perlu di bawah simen gosok tu . Sbb . Hmm . Byk kemungkinannya . Tak nak aku cerita . Aku sndiri pun takut . 

P/s : Baru sedar dah masuk bulan Julai .

No comments:

Post a Comment

Copyright © 2014 I dream'd in a dream , Blogger