11:53 AM

Wahai Lembuu .

Assalamualaikum :D wachaa ! Dh lme tk update blog & smestinye byk crite yg aku nk brcerite disini . Meh bce blog ni sme sme . 

Ye ! Raya Haji . Ape lg klauu bkn mnyembelih haiwan en ? Hmm , hrituh blik kmpung so beraye dkat sne lh . Pgi raye mcm biase bgun awl awl pg , smbhyng subuh lpas tuhh duduk dkat luar melangut sorang sorang . Smpai lah pkul 8 . Aku still tk brsiap , yelaa raya haji je kn . Then , org lain dh bersiap & tggu mse nk prgi smyng raye aje . So , bile sume dh prgi , aku tetap mlangut lpastuhh ambil bantal & tidur . Hee :)

Puas tidur , mkcik aku ajak prgi tgk lmbu . Aku pun mcm .. huhh , antara nk tk nk je pergi en . Tp buat kputusan , aku akn prgi jgk . Then , ktorng pn prgi . Smpai smpai je mkck aku duduk dkat deretan krusi yg disusun sblah msjd . Time tuhh aku dh pikir lainn dh . Sbbnye mkcik aku kate nk tgk lmbu kne smbelihh .

Alahaii rupanye bkn prgi tgk lmbu tuhh tp nk kerat lmbu tuhh . Yelaa , sume org dh jemu tgk lmbu kne smbelih termasuklahh akuu . Haii haii bye bye lahh ye kauu lembu ! Hehehe . Tetibe , makcik aku kluarkn pisau . Hah sudah ! Mmg sah die nk aku tumpang sekaki skali untuk potong lmbu uhh . Huu , tau tau jelakan , aku nih nk buat air milo pon blum tntu lg sme klas dgn dkat kdai mamak . Hmm , nk buat mcm mne en , tkkn nk ckp Cik-saya-tak-reti-potong-daging ! Maunya jap jap tuhh jgk mkcik aku ketawa berguling guling . So , nk tk nk , trimelah hakikatnye yg aku kne jgk leraikan daging daging mu ye lembu ..

Dh lpas potong potong daging , tau jela kn bau die mcm mne . Org yg duk jauh 10 batu dpd akuu pon cpt cpt lari tmpah batu nisan . So , aku prgi mndi & time tuhh aku dh berikrar yg aku akn mogok mkn daging selama lamanya ! Tp apakan daya , nafsu mengawal sgale galenya . Akhirnya , aku mkn jgak daging tuhh dgn lemang . Sedap weyhh ! Favourite uhhh :) HAHA :)

 ...




Copyright © 2014 I dream'd in a dream , Blogger