1:55 AM

Curious .


Assalamualaikum .

So this lately , since tukar majoring busy tahap melampau lampau sampai nak terkencing pun sanggup tunggu semata nak siap assignment . Lewls . Disebabkan yang acah busy ni sampai duit yuran pun tak bayar sebab PTPTN taknak masuk masuk lagi . Ntah apa masalah dengan UKM ni hewheww . So haritu terdetik nak check balance dalam akaun Bank Islam yang supposedly masuk 3k (PTPTN) taaaaaaapi ye bermimpi di siang hari . Tapi tak tahu tuah mana datang , yang sebelum ni akaun ada RM14 tapi ada RM1K . Baaaaaanyaakkk . Ye . Bg aku tuuu banyaaak sebab 1K boleh beli macam macam wehhhhhhh . Idk siapa yang kreditkan duit ni . Dan ptg tu aku menggelabah call ma call ayah kot mana tahu dorg masukkan duit taaaapi takkk . By the way , Maybank is my family official acc . Kiranya kalau ayah nak masukkan duit , masukkan dekat Maybank je . Akaun lain aku tak pernah bagi no akaun kecuali MAYBANK .

Esok tu aku pergi buat Mini Statement , tgk ada transaction keluar masuk duit taaaapi bukan duit 1K tu . Curious ye curious . Sebab tak tahu mana sumber datang duit tu . Okay tu curious yang PERTAMA .

So , next . Abt 2 days ago aku check e-kewangan . Tujuannya nak check hutang yuran walau hakikatnya aku tahu aku belum bayar lagi yuran dan dah memang sedia maklum duit yuran berapa yang kena bayar tapi yelaahhh mcm kes dekat atas , saja saja nk check . Tak tahu nak cakap fortunately ke atau unfortunately hahaha sebabnya aku tgk , ada orang dah settlekan yuran aku . Bkn yuran kolej je tapi yuran fakulti sekali . Mmg lump sum RM1500 . Masya Allah aku tak tahu nak describe happy ke apa tapi curious tu tetap ada sebab tak tahu siapa yang sudi bayarkan duit yuran . 

Dan bila check punya check sebab tak puas hti , rupanya Penaja LP yang bayarkan but the problem is AKU TAK PERNAH APPLY MANA MANA TAJAAN . Part ni aku dah cuak . Yelah mana ada pernah apply tajaan somethng else melainkan ZAKAT UKM . Tu je . First time aku apply pun sem lepas . Aku tak tahu nak refer dekat siapa . Gigih jugak lahh suruh Kak Nab call ma and suruh ma call aku since my celcom number tu dekat fon lain but fonn tu batt dah mmpos sbb charger hilang . Ma call risau ingat sakit kepebende tapi disebabkan yuran ni je . Ayah pn on the spot call sbb pelik mana datang tajaan smua tu . Aku tanya kwn kwn yang lain , dorg pn tak tahu mende . Tanya lecturer , mgkin dia lupa nak reply whatsapp aku HAHAHAHAH HUSNUDZON je mampu atau mgkin dia MALAS NAK LAYAN HAHAHAHAHAH .

So ptg semalam baru terdetik nak email pihak bendahari and tgh tggu respond jelah . Yang pasal duit tu nanti cuti baru aku pergi Bank . Itupun kalau teringat . Weh serious nak kata sebab pointer score ke apa sumpah takkkkk sebab pointer sem lepas macam haremmmmm . Hmm ntahlah . Aku tgh tggu respond bendahari UKM tu jelah . Moga sumber tu halal dan terima kasih sudi bayarkan yuran HAHAHAHA . Okaylah goodnight gais !

No comments:

Post a Comment

Copyright © 2014 I dream'd in a dream , Blogger